» wyszukiwanie zaawansowane
Korzystaj z pełnej wersji serwisu
Zarejestruj się

Archiwum numerów

Aktualności

Jakie skargi wpływają do NFZ

Narodowy Fundusz Zdrowia w II kwartale 2012 r. rozpatrzył blisko 1200 skarg i 1 wniosek. Ponad 76% z nich dotyczyło świadczeniodawców, pozostałe - NFZ. Ogólna liczba skarg i wniosków zmniejszyła się o 5,7% w stosunku do analogicznego okresu w 2011 r.

Skargi na świadczeniodawców podstawowej opieki zdrowotnej dotyczyły najczęściej:

  • dostępności i jakości udzielanych świadczeń,

  • pobierania opłat za świadczenia gwarantowane oraz dokumentację medyczną,

  • limitowania liczby dziennych przyjęć do lekarza,

  • braku możliwości uzyskania porady w dniu zgłoszenia.

Były także zgłaszane trudności dotyczące m.in. z telefonicznego umówienia wizyty lekarskiej; odmowy udzielenia porady przez lekarza nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej również w warunkach domowych, trudności z uzyskaniem recepty na leki dla chorych przewlekle. W przypadku AOS pacjentom nie podobało się nieprzestrzeganie godzin pracy poradni, a w przypadku szpitali - niewłaściwy sposób prowadzenia listy oczekujących.

Źródło:

na podst. www.wyborcza.pl

Ocena: 4.3/10 (3 głosów)

Słowa kluczowe: NFZ |

Zobacz także

  • W serwisie:

    Archiwum numerów Archiwum numerów Tematyka Tematyka O serwisie O serwisie Regulamin Regulamin Kontakt Kontakt Reklama Reklama Archiwum numerów Tematyka O serwisie Regulamin Kontakt Reklama
  • Wip:

    www.wiedzaipraktyka.pl www.wiedzaipraktyka.pl www.efaktura.wip.pl www.efaktura.wip.pl www.fabrykawiedzy.com www.fabrykawiedzy.com szkolenia.wip.pl/zdrowie szkolenia.wip.pl/zdrowie www.wiedzaipraktyka.pl www.efaktura.wip.pl www.fabrykawiedzy.com szkolenia.wip.pl/zdrowie
Copyright © Zarządzanie w Ochronie Zdrowia

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.