Noszenie maseczki w pracy już obowiązkowe
Od 28 listopada obowiązkowe stało się noszenie maseczki w pracy. Obowiązek zakrywania ust i nosa nie jest już powiązany z regułami zachowania dystansu.
Nowe zasady wynikają z rozporządzenia Rady Ministrów z 26 listopada 2020 r. w sprawie ograniczeń, nakazów i zakazów związanych z wystąpieniem epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 2091), które weszło w życie 28 listopada br.
Rozporządzenie wprowadziło - bez wyjątków - obowiązek noszenia maseczek w pracy, w których przebywa więcej niż jedna osoba. Oznacza to, że w zakładzie pracy należy zakrywać usta i nos nie tylko w pokojach, w którym przebywają co najmniej dwie osoby, ale również w przestrzeniach otwartych (tzw. open space'ach).
Rozporządzenie nakłada obowiązek zakrywania ust i nosa m.in. w budynkach użyteczności publicznej przeznaczonych na potrzeby m.in. opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej.
Za budynek użyteczności publicznej nowe przepisy uznają także budynek biurowy lub socjalny.
Dotychczas noszenie maseczki było obowiązkowe w razie obsługi klientów czy interesantów. Pozostałe osoby w trakcie wykonywania obowiązków służbowych lub zawodowych nie musiały zasłaniać ust i nosa.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur