Jak nie naruszać prawa pacjenta do świadczeń

/appFiles/site_102/images/autor/O70yUGtSuzRbKok.jpeg

Autor: Aneta Naworska

Dodano: 26 maja 2020
Jak nie naruszać prawa pacjenta do świadczeń

Przyzwyczailiśmy się, że prawa pacjenta są bardzo ważne i muszą być respektowane przez podmioty ochrony zdrowia oraz ich pracowników. Wiemy, że za zbiorowe naruszanie praw pacjenta nakładane są wysokie kary. Co jednak w czasie, gdy przestrzeganie praw pacjenta jest technicznie niewykonalne?

Pojawia się pytanie, czy dyrektor szpitala, kierownik przychodni w czasie pandemii koronawirusa może ograniczyć stosowanie praw pacjenta. Czy pacjent dysponuje instrumentami, które pozwolą mu dochodzić swoich praw, a w dalszej przyszłości zadośćuczynienia za ich naruszenie? Czy Rzecznik Praw Pacjenta ma prawo nałożyć na podmiot medyczny karę? Pytania będą się mnożyć bez końca.

Pozostało jeszcze 88 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.