Badanie rynku usług medycznych

Jak badać rynek usług medycznych

Zarządzanie placówką medyczną wymusza dbałość o utrzymanie płynności finansowej i rentowności, zwłaszcza w podmiotach niepublicznych, często borykających się z dodatkowymi kosztami (leasingu sprzętu i wynajmu pomieszczeń na gabinety). Jak prowadzić analizy, które pomogą Ci planować sprzedaż usług?

Lojalność pacjentów

Jak analizować lojalność pacjentów

Wiedza o pacjentach i ich potrzebach oraz bieżące analizowanie struktury pacjentów daje konkretny ogląd sytuacji i pozwala na wyciągnięcie wniosków, które pomogą lepiej zarządzać placówką i relacjami z pacjentami. Jak zatem wartościować pacjentów na podstawie wielkości ich wydatków?

Usługi medyczne

Jak analizować popyt na usługi medyczne

W ochronie zdrowia występuje zjawisko kanibalizacji. Odnosi się ono do zmniejszenia wielkości sprzedaży, przychodów ze sprzedaży usług lub udziału w rynku. Ocena poziomu tego zjawiska pozwala lepiej zarządzać ofertą. i lepiej spełnić oczekiwania pacjentów. Sprawdź, jak analizować portfolio.

Satysfakcja pacjentów

Jak zmierzyć poziom satysfakcji pacjentów

Dbałość o relacje z pacjentami i ich lojalność jest obecnie bardzo istotna. To już nie rywalizacja cenowa, a budowanie długotrwałych relacji, które przekładają się na wyniki finansowe placówki. Jak zatem prowadzić te działania i analizować, czy są skuteczne?

Placówka medyczna efektywność dzialań marketingowych

Jak mierzyć efektywność działań online

Coraz więcej klinik, szpitali czy przychodni korzysta z usług ekspertów w zakresie komunikacji, rozwoju, analiz rynkowych czy strategii, ale także zatrudnia specjalistów ds. marketingu. Na co zwrócić uwagę, podejmując takie działania?

  Jak zdiagnozować sytuację w placówce

Jak zdiagnozować sytuację w placówce

Żeby coś skutecznie zmienić w placówce medycznej na lepsze, konieczna jest diagnoza stanu wyjściowego – ex post, która pozwoli Ci wyciągnąć wnioski, co wymaga naprawy, z czego lepiej zrezygnować, a na co postawić. Dowiedz się, jak ją przeprowadzić i na co zwrócić szczególną uwagę.

59a71c7f85c6b20d197337f990663fc9f8a1435f-xlarge

Badania satysfakcji pacjentów – jak je prowadzić

Właściwie dobrane techniki i narzędzia, odpowiednia próba respondentów oraz zaangażowanie przeszkolonych ankieterów pozwolą na rzetelne przeprowadzenie badań satysfakcji. Oto, jak mogą pomóc otworzyć się na potrzeby pacjenta.

1c16bea24bd1c969f5c8dfe6bdc8ff81e05bc5eb-large

W czym placówce pomogą badania marketingowe

Badania marketingowe ułatwią proces decyzyjny dotyczący hipotez biznesowych, działań rynkowych i produktowych w ochronie zdrowia. Kosztują mniej, niż nowy produkt czy usługa, której nie zaakceptuje rynek.

19ee992958ce8be52ae637b722e2585315eafe2a-large

Jak wykorzystywać badania marketingowe w placówce

Zanim podejmiemy decyzję o realizacji badań, musimy wiedzieć co dzięki tym informacjom chcemy zmienić w placówce.