Czy możesz się reklamować jako „najlepszy”

„Najlepsi specjaliści”, „najnowsze zabiegi”, „najbardziej zaawansowana technologicznie przychodnia”, „Nr 1 w Polsce”, „najwyższa skuteczność leczenia” - to określenia chętnie wykorzystywane przez placówki medyczne. Sprawdź, w jaki sposób zgodnie z prawem możesz informować o swoich usługach.
Informacje zawierające tego rodzaju wypowiedzi mogą być kwalifikowane jako wprowadzające w błąd i stanowić naruszenie obowiązków związanych z publicznym informowaniem o swoich świadczeniach. Bez wątpienia sektor usług medycznych należy do tych, w których określenia superlatywne powinny być stosowane szczególnie rozważnie, głównie ze względu na brzmienie art. 14 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej. Pozwala on bowiem informować o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń, ale wyłącznie pod warunkiem, że treść i forma tych informacji nie ma cech reklamy.
Reklama niezgodna z prawem czy wprowadzająca w błąd może także być uznana za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, co może skutkować postępowaniem przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który władny jest m.in. nałożyć na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości do 10% przychodu.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
