Czy możesz się reklamować jako „najlepszy”
„Najlepsi specjaliści”, „najnowsze zabiegi”, „najbardziej zaawansowana technologicznie przychodnia”, „Nr 1 w Polsce”, „najwyższa skuteczność leczenia” - to określenia chętnie wykorzystywane przez placówki medyczne. Sprawdź, w jaki sposób zgodnie z prawem możesz informować o swoich usługach.
Informacje zawierające tego rodzaju wypowiedzi mogą być kwalifikowane jako wprowadzające w błąd i stanowić naruszenie obowiązków związanych z publicznym informowaniem o swoich świadczeniach. Bez wątpienia sektor usług medycznych należy do tych, w których określenia superlatywne powinny być stosowane szczególnie rozważnie, głównie ze względu na brzmienie art. 14 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej. Pozwala on bowiem informować o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń, ale wyłącznie pod warunkiem, że treść i forma tych informacji nie ma cech reklamy.
Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»
Reklama niezgodna z prawem czy wprowadzająca w błąd może także być uznana za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, co może skutkować postępowaniem przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który władny jest m.in. nałożyć na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości do 10% przychodu.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.