Czy możesz się reklamować jako „najlepszy”

/appFiles/site_102/images/autor/NqBF2pHulMwIKDW.jpeg

Autor: Anna Wilińska-Zelek

Dodano: 24 lipca 2018
Czy możesz się reklamować jako „najlepszy”

Najlepsi specjaliści”, „najnowsze zabiegi”, „najbardziej zaawansowana technologicznie przychodnia”, „Nr 1 w Polsce”, „najwyższa skuteczność leczenia” - to określenia chętnie wykorzystywane przez placówki medyczne. Sprawdź, w jaki sposób zgodnie z prawem możesz informować o swoich usługach.

Informacje zawierające tego rodzaju wypowiedzi mogą być kwalifikowane jako wprowadzające w błąd i stanowić naruszenie obowiązków związanych z publicznym informowaniem o swoich świadczeniach. Bez wątpienia sektor usług medycznych należy do tych, w których określenia superlatywne powinny być stosowane szczególnie rozważnie, głównie ze względu na brzmienie art. 14 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej. Pozwala on bowiem informować o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń, ale wyłącznie pod warunkiem, że treść i forma tych informacji nie ma cech reklamy.

Reklama niezgodna z prawem czy wprowadzająca w błąd może także być uznana za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, co może skutkować postępowaniem przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który władny jest m.in. nałożyć na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości do 10% przychodu.

Pozostało jeszcze 85 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.