Etyka w biznesie – czy to się opłaca

/appFiles/site_102/images/autor/9mqrLMQGKeH2dtN.jpeg

Autor: Paweł F. Nowak

Dodano: 22 lipca 2019
Etyka w biznesie – czy to się opłaca

Niektórzy zastanawiają się, czy biznes w ogóle może być etyczny i czy warto wzmacniać ten aspekt funkcjonowania placówki medycznej. Relatywnie niewielka inwestycja w przyjęcie i zastosowanie się do kodeksu etycznego w dłuższej perspektywie przynieść może wymierne zyski. Kto nie chciałby zwiększyć aktywów o oczywistej handlowej wartości, jakimi są szacunek i lojalność pacjentów, szacunek publiczny, lojalność pracowników i współpracowników, zaufanie interesariuszy?

Niektórzy twierdzą, że nieuregulowane prawnie obszary działalności zawodowej stwarzają okazję do nadużyć. Przecież to, co nie jest zabronione, jest dozwolone. Nie do końca można się z tym zgodzić, ponieważ działalność człowieka, w tym również zawodowa, regulowana jest również przez standardy postępowania – wypracowane przez środowisko zawodowe, mające swoje źródło w normach moralnych, ugruntowanych w kulturze i powszechnie akceptowanych w społeczeństwie.

Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.