Promocja placówki - na co pozwala prawo

Pacjenci potrzebują informacji o usługach medycznych, aby racjonalnie wybrać placówkę czy lekarza. Nie zawsze jednak łatwe jest rozróżnienie między informacją a reklamą. Na co zatem powinieneś zwrócić uwagę, aby nie łamać przepisów w tym zakresie?
W przypadku działalności leczniczej masz do czynienia z wieloma zakazami związanymi z reklamą, których naruszenie prowadzi do określonych sankcji. Kluczowe w tym przypadku jest odróżnienie informacji, których udostępnianie w pewnym zakresie należy do obowiązków, od tego, co można uznać już za reklamę. W obecnym stanie prawnym tę problematykę reguluje ustawa o działalności leczniczej (dalej u.d.l.), która zezwala podmiotom wykonującym działalność leczniczą na podawanie do wiadomości publicznej informacji o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych w danej placówce medycznej. Przy czym treść i forma tych informacji nie może nosić cech reklamy.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
