Reklama leków – czego musi unikać lekarz

/appFiles/site_102/images/autor/EObG3I40eFm8JDT.jpeg

Autor: Anna Wojtczyk

Dodano: 11 września 2021
Reklama leków – czego musi unikać lekarz

Ustawa Prawo farmaceutyczne zakazuje lekarzom reklamowania produktów leczniczych, lecz suplementy diety nimi nie są. Sprawdź, czy w związku z tym osoby z wykształceniem medycznym mogą je reklamować.

  • Kodeks Etyki Lekarskiej zakazuje lekarzowi wyrażania zgody na używanie swojego nazwiska i wizerunku do celów komercyjnych.

  • W razie złamania tego zakazu lekarz podlega odpowiedzialności zawodowej.

  • W reklamach leków nie mogą też występować osoby sugerujące, że mają wykształcenie medyczne, ale nie dotyczy to np. suplementów diety.

  • Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.