Wystawianie e-recept – 5 najczęstszych pytań lekarzy

/appFiles/site_102/images/autor/3vCO57rowjVESiz.jpeg

Autor: Marta Bogusiak

Dodano: 31 lipca 2020
Dokument archiwalny
Wystawianie e-recept – 5 najczęstszych pytań lekarzy

Już kilka miesięcy lekarze w Polsce wystawiają obowiązkowe e-recepty, a posiadacze Internetowego Konta Pacjenta (IKP) mają dostęp do historii wszystkich wystawionych e-recept. Lekarze wciąż jednak mają pytania, jak poruszać się po nowym systemie. Poznaj rozwiązania najczęstszych z nich.

  • E-recepty są przechowywane na platformie P1, która stanowi elektroniczną dokumentację medyczną. Wystawiający e-receptę musi być połączony z systemem, a zapisanie jej w wewnętrznej dokumentacji medycznej jest opcjonalne z punktu widzenia e-zdrowia.

  • Termin ważności e-recepty to maksymalnie 365 dni, chyba że został określony inaczej. Zasada ta jest obowiązująca od 7 września 2019 r. i została zmodyfikowana 1 stycznia 2020 r., wprowadzając limit 30 dni dla e-recept bez określonego terminu.

  • Aby wystawić e-receptę, konieczne jest podłączenie do Platformy P1 i uzyskanie unikalnego identyfikatora OID. Można to zrobić poprzez rejestrację w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Alternatywnie, dla praktyk indywidualnych lub grupowych korzystających z aplikacji gabinet.gov.pl, wystarczy zalogowanie się i wystawienie e-recepty bez konieczności podłączania do Platformy P1.

  • Czytaj więcej na temat e-ZLA, e-recept i e-skierowań w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.