Wystawianie e-recept – 5 najczęstszych pytań lekarzy
Dokument archiwalny
Już kilka miesięcy lekarze w Polsce wystawiają obowiązkowe e-recepty, a posiadacze Internetowego Konta Pacjenta (IKP) mają dostęp do historii wszystkich wystawionych e-recept. Lekarze wciąż jednak mają pytania, jak poruszać się po nowym systemie. Poznaj rozwiązania najczęstszych z nich.
- E-recepty są przechowywane na platformie P1, która stanowi elektroniczną dokumentację medyczną. Wystawiający e-receptę musi być połączony z systemem, a zapisanie jej w wewnętrznej dokumentacji medycznej jest opcjonalne z punktu widzenia e-zdrowia.
- Termin ważności e-recepty to maksymalnie 365 dni, chyba że został określony inaczej. Zasada ta jest obowiązująca od 7 września 2019 r. i została zmodyfikowana 1 stycznia 2020 r., wprowadzając limit 30 dni dla e-recept bez określonego terminu.
- Aby wystawić e-receptę, konieczne jest podłączenie do Platformy P1 i uzyskanie unikalnego identyfikatora OID. Można to zrobić poprzez rejestrację w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Alternatywnie, dla praktyk indywidualnych lub grupowych korzystających z aplikacji gabinet.gov.pl, wystarczy zalogowanie się i wystawienie e-recepty bez konieczności podłączania do Platformy P1.
- Czytaj więcej na temat e-ZLA, e-recept i e-skierowań w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.