Czy warto zdalnie nadzorować pacjenta

/appFiles/site_102/images/autor/teABKH5WjxzaXdm.jpeg

Autor: Bogdan Kowalski

Dodano: 25 lipca 2017
Czy warto zdalnie nadzorować pacjenta

Aplikacja, która wraz z asystentem głosowym pozwoli łatwo i skutecznie informować lekarza o stanie zdrowia pacjenta z niewydolnością serca, pozwoli zaoszczędzić placówkom medycznym m.in. na powtarzających się hospitalizacjach. Poznaj pierwsze doświadczenia start-upu CardioCube, który stworzył to urządzenie.

Amazon Echo, jedno z tzw. głosowych urządzeń asystujących, coraz częściej pojawia się na rynkach i znajduje coraz więcej zastosowań. Będzie ono również kluczem do łatwego komunikowania się pacjentów cierpiących na niewydolność serca z ich lekarzami. Oczywiście nie chodzi o asystenta podczas wizyty w gabinecie, który przekładałby pacjentom używaną przez medyków hermetyczną terminologię. Chodzi o taki kontakt, który pozwala pacjentowi przesyłać na odległość informacje o samopoczuciu i obserwowanych dolegliwościach, nie angażując przy tym lekarza. Samo urządzenie Amazon Echo nie będzie zatem zastępować telefonu czy e-maila. Ma się komunikować z inteligentnym systemem, który wygeneruje lekarzowi ostrzeżenie: uważaj, trzeba zająć się pacjentem, bo prawdopodobnie jego stan się pogarsza.

Pozostało jeszcze 90 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
telemedycyna