Identyfikacja ważnych kryteriów jakości w ochronie zdrowia
Dokładne sprecyzowanie jakości w odniesieniu do usług – w tym usług w służbie zdrowia – wymaga identyfikacji kryteriów jakości. Placówki zdrowia, dążąc do wytypowania najważniejszych dla pacjentów czynników jakości, mogą wykorzystywać kilka sposobów. Wśród kilku metod preferowane są badania opinii, które umożliwiają kształtowanie jakości w oparciu o preferencje własnych czy potencjalnych odbiorców (pacjentów).
Jeśli z określonych przyczyn placówki medyczne nie mogą stosować badań opinii, powinny rozważyć metodę benchmarkingu. Za pomocą tej metody placówki medyczne mogą obserwować kształtowanie jakości w organizacjach oferujących podobny zakres świadczeń i porównywać do własnych wskaźników – a następnie wykorzystywać do doskonalenia te kryteria, w których ich dystans do najlepszych organizacji jest duży.
Czytaj więcej na temat akredytacji i norm ISO w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.