Jak się bronić przed roszczeniami z tytułu zakażeń pacjentów
Pacjenci, którzy przebywali w szpitalu, coraz częściej wnoszą roszczenia z tytułu szkód zakażeń, które doprowadzają do powstania komplikacji w procesie leczenia albo wywołują kolejne zachorowanie. Warto o tym przypomnieć w czasach koronawirusa i sprawdzić, jak możesz się bronić.
Nawet jeśli statystyki potwierdzają, że szpital często jest źródłem zakażenia, nie oznacza to, że w każdym przypadku roszczenia pacjenta są uzasadnione. Szpital nie tylko ze względu na interes finansowy, ale także w celu ewentualnego usprawnienia swoich procedur, powinien przeanalizować każdy przypadek zgłoszonego roszczenia, by ustalić jak się bronić, jakich używać argumentów i jakie są szanse powodzenia tej obrony.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.