Poprawianie standardów jakości w ochronie zdrowia
Jednym z podstawowych obszarów poprawy jakości usług zdrowotnych jest zwiększenie wykrywalności odwracalnych błędów medycznych.
Inną kwestią związaną z jakością usług zdrowotnych jest różnicowanie poziomu świadczeń w zależności od statusu społecznego pacjentów. W Polsce pacjenci są często dzieleni na tych leczonych w oparciu o refundację kosztów przez NFZ i prywatnie, czyli na koszt pacjenta. Ogólnie zjawisko to obniża poziom jakości świadczonych usług. W takich warunkach wypracowanie standardów obniżenia kosztów złej jakości i ryzyka klinicznego może być trudne.
Czytaj więcej na temat akredytacji i norm ISO w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.