Wymogi dla pomieszczeń – czy musisz mieć decyzję
Mimo, że zniesiono obowiązek przedstawiania decyzji administracyjnej w zakresie spełnienia warunków dotyczących pomieszczeń organowi prowadzącemu rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą, dalej istnieje z obowiązanie do jej posiadania, które wynika z umowy z NFZ. Czy zatem podmiot leczniczy musi uzyskać tę decyzję administracyjną?
Do 14 lipca 2016 r. podmioty lecznicze musiały mieć decyzję administracyjną w zakresie spełnienia wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. Uchylenie art. 100 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej (dalej u.d.l.) stało się argumentem do odmowy potwierdzania przez Państwowego Inspektora Sanitarnego spełnienia warunków wynikających z art. 22 ust. 3 u.d.l. Czy jednak ta zmiana legislacyjna zwalnia podmioty od obowiązku posiadania decyzji sanitarnej w kontekście zobowiązań wynikających z umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych zawartej z NFZ?
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.