Wymogi dla pomieszczeń – czy musisz mieć decyzję

/appFiles/site_102/images/autor/57XL4Jar38vImfh.jpeg

Autor: Mariusz Mizgała

Dodano: 8 marca 2017
Wymogi dla pomieszczeń – czy musisz mieć decyzję

Mimo, że zniesiono obowiązek przedstawiania decyzji administracyjnej w zakresie spełnienia warunków dotyczących pomieszczeń organowi prowadzącemu rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą, dalej istnieje z obowiązanie do jej posiadania, które wynika z umowy z NFZ. Czy zatem podmiot leczniczy musi uzyskać tę decyzję administracyjną?

Do 14 lipca 2016 r. podmioty lecznicze musiały mieć decyzję administracyjną w zakresie spełnienia wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. Uchylenie art. 100 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej (dalej u.d.l.) stało się argumentem do odmowy potwierdzania przez Państwowego Inspektora Sanitarnego spełnienia warunków wynikających z art. 22 ust. 3 u.d.l. Czy jednak ta zmiana legislacyjna zwalnia podmioty od obowiązku posiadania decyzji sanitarnej w kontekście zobowiązań wynikających z umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych zawartej z NFZ?

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
sanepidwymogi techniczne