Ochrona dobrego imienia

Naruszono dobro osobiste lekarza - jak można się bronić

Każdy przypadek potencjalnego naruszenia dóbr osobistych należy badać indywidualnie, jednak orzecznictwo wypracowało generalne reguły, według których możemy wstępnie zbadać, czy Twoje dobra osobiste naruszono skierowaną do Ciebie wypowiedzią. Oto szczegóły.

Zarządzanie zmianą

Jak efektywnie zarządzać zmianą

Nie tylko problemy komunikacyjne i interpersonalne mogą wymusić zmiany w placówce. Są też sytuacje, gdy placówka nie rozwija się kolejny rok, mimo przekonania kadry zarządzającej o staraniach w tym obszarze, gdy założone cele strategiczne, rozwojowe okazały się nierynkowe, czy nierealistyczne. Dowiedz się, co jest najważniejsze w procesie zmiany.

konflikt

Pracownicy nie dogadują się - co możesz zrobić jako menedżer

Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym, wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz, ale także – bezpośrednio czy pośrednio – z relacji z pacjentami. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać?

konflikt

Jak postępować, gdy ścierają się różne pomysły

Bez względu na to, jak dużą placówką medyczną kierujemy – działamy w ramach sieci, klastra czy prowadzimy klinikę rodzinną – konfrontujemy się z innymi podmiotami, choćby w ramach działań outsourcingowych. Wchodzimy zatem w różne role i relacje, podczas których weryfikujemy oczekiwania i zamiary. Co robić w takiej sytuacji, aby nie dopuścić do konfliktu?

Jak rozwiązywać konflikty w placówce

Jak rozwiązywać konflikty w placówce

Nie zawsze istnieje możliwość zrealizowania jednocześnie interesów obu stron, gdy każda z nich forsuje swoje rozwiązania. Nie zawsze sytuacje konfliktu mają podłoże merytoryczne – czasem po prostu konfrontacja biznesowa nie ma zbyt wiele wspólnego z racjonalnym argumentowaniem, bardziej ze ścieraniem się emocji. Jaką postawę możemy przyjąć w sytuacji konfliktowej?

b315490d079dd714ff3483dafc8d7c60df6b536f-xlarge

Jak zadbać o komunikację w kryzysie

O problemach z komunikacją nie myślimy dopóty, dopóki nie trafimy na sfrustrowanego pacjenta, nie przydarzy się wypadek lub zatrucie pokarmowe wśród chorych w placówce. Jak się do nich przygotować, aby nie pogłębić kryzysu?

b22c447034ade1ee0dd3ff2cf775db4dfe98320f-small

Zażegnać kryzys - dziennikarz oczekuje konkretnej informacji

To pacjent jest odbiorcą wszystkich komunikatów o placówce i na tej podstawie ją ocenia. Decyduje także, czy będzie chciał dalej się w niej leczyć czy ją zmienić. Warto pamiętać, że rozmówcy – w tym osoby zarządzające - wpływają na to, jaki portret media stworzą kierowanym przez nich ośrodkom medycznym.