Pracownicy nie dogadują się - co możesz zrobić jako menedżer

/appFiles/site_102/images/autor/QbI8aEOkKuLNwX0.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 18 lutego 2020
Pracownicy nie dogadują się - co możesz zrobić jako menedżer

Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym, wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz, ale także – bezpośrednio czy pośrednio – z relacji z pacjentami. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać?

Większość konfliktów rodzą relacje między ludźmi, bez względu na stanowiska, również wewnątrz zespołu. Dużym błędem jest wychodzenie z założenia, że ci, którzy są skonfliktowani powinni sami rozwiązać problem. Zazwyczaj bowiem każda ze stron ma swój kapitał relacji w placówce, ktoś jest za, ktoś przeciw i tworzą się strony konfliktu, które angażują czas wielu ludzi. Do tego bardzo negatywnie wpływa to na motywację do pracy. Z czasem sytuacja staje się na tyle toksyczna, że ludzie nie tylko przestają się identyfikować z placówką, ale nie lubią swojej pracy przez atmosferę, która w niej powstała, nie angażują się i odchodzą.

Pozostało jeszcze 90 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.