Jak analizować popyt na usługi medyczne

/appFiles/site_102/images/autor/4yzTfe3isHXqnCu.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 18 września 2019
Jak analizować popyt na usługi medyczne

W ochronie zdrowia występuje zjawisko kanibalizacji. Odnosi się ono do zmniejszenia wielkości sprzedaży, przychodów ze sprzedaży usług lub udziału w rynku. Ocena poziomu tego zjawiska pozwala lepiej zarządzać ofertą. i lepiej spełnić oczekiwania pacjentów. Sprawdź, jak analizować portfolio.

W procesie rozwoju każdej placówki medycznej przychodzi taki moment, gdy po latach niezmienności oferty usługowej rozszerza się ją, rzadziej redukuje o to, co przestało być popularne. Na ogół decyzje w tym obszarze podejmuje się, podpatrując konkurencję lub z bardziej prozaicznych powodów – tracąc bądź pozyskując eksperta o danych kwalifikacjach albo też doposażając przychodnię w nową aparaturę diagnostyczną, o którą rozszerza się listę usług w cenniku.

Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.