Jak mierzyć efektywność działań online

/appFiles/site_102/images/autor/4yzTfe3isHXqnCu.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 11 marca 2019
Jak mierzyć efektywność działań online

Coraz więcej klinik, szpitali czy przychodni korzysta z usług ekspertów w zakresie komunikacji, rozwoju, analiz rynkowych czy strategii, ale także zatrudnia specjalistów ds. marketingu. Na co zwrócić uwagę, podejmując takie działania?

Zadania stawiane przed marketerami w ochronie zdrowia dotyczą przede wszystkim realizacji planów działań wizerunkowych, monitoringu rynku, inicjowania działań związanych z promocją usług i negocjacji handlowych w zakresie marketingu z kontrahentami i partnerami, ale nader wszystko – obecności placówki w Internecie.

Do tego dochodzi działalność eventowa czy koordynowanie działań związanych z opracowywaniem rozmaitych drukowanych materiałów promocyjnych i nadzór nad identyfikacją wizualną placówki.

Często jest tak, że osoba czy team zarządzający placówką decyduje subiektywnie, czym powinien zająć się marketer i kolejna zatrudniana osoba otrzymuje gotowy pakiet obowiązków, realizując wytyczne kadry menedżerskiej.

Niestety nie zawsze procesowi decyzyjnemu związanemu z działaniami marketingowymi towarzyszy analiza potrzeb, sytuacji, a przede wszystkim – efektywności działań.

Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.