Jak skutecznie prowadzić mediacje

/appFiles/site_102/images/autor/QbI8aEOkKuLNwX0.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano:
Jak skutecznie prowadzić mediacje

Prowadząc działalność leczniczą, niejednokrotnie negocjujemy i podejmujemy mediacje nie tylko z NFZ, ale z różnymi podmiotami współpracującymi. Nie zawsze relacje są partnerskie, np. w kontaktach z instytucjami publicznymi czy ubezpieczycielami, narzucającymi własne warunki i wymuszającymi rozwiązania korzystne tylko dla siebie. Jak osiągnąć kompromis?

Niestety reguła jest taka, że im silniejszą pozycję rynkową ma dany podmiot, tym silniejszą stroną staje się podczas negocjacji. Ma także przewagę w zakresie wiedzy (informacji), wykorzystując zasadę „kto ma wiedzę, ten ma władzę”. Ale na to, na ile silną pozycję mamy sami w negocjacjach, wpływa nie tylko pozycja naszej placówki, ale jej wizerunek, jak jest postrzegana przez drugą stronę. Pojedyncze gabinety lekarskie, aby wzmocnić swoją pozycję negocjacyjną, zawierają porozumienia, tworząc jedną zintegrowaną stronę (niczym partie polityczne konsolidujące się między wyborami). Jest to trudne, nawet w kwestii wypracowania jednego głosu i konkretnego celu dla wszystkich. Tego typu inicjatywy podejmuje się również, aby uniknąć protestów.

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 5 dni


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 5 DNI

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
mediacje
Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia-praktyczne warsztaty

Warszawa 27.listopada.2017

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia

Czytaj więcej   »


Odbierz e-book w
prezencie!

Jak przygotować rejestratorki do obsługi pacjentów?

Spis treści Czytaj e-wydanie