Jak skutecznie zarządzać konfliktem

/appFiles/site_102/images/autor/QbI8aEOkKuLNwX0.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 18 kwietnia 2017
Jak skutecznie zarządzać konfliktem

Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym, wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz, ale także – bezpośrednio czy pośrednio – z relacji z pacjentami. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać?

Większość konfliktów rodzą relacje między ludźmi, bez względu na stanowiska, również wewnątrz zespołu. Dużym błędem jest wychodzenie z założenia, że ci, którzy są skonfliktowani powinni sami rozwiązać problem. Zazwyczaj bowiem każda ze stron ma swój kapitał relacji w placówce, ktoś jest za, ktoś przeciw i tworzą się strony konfliktu, które angażują czas wielu ludzi. Do tego bardzo negatywnie wpływa to na motywację do pracy. Z czasem sytuacja staje się na tyle toksyczna, że ludzie nie tylko przestają się identyfikować z placówką, ale nie lubią swojej pracy przez atmosferę, która w niej powstała, nie angażują się i odchodzą.

Pozostało jeszcze 90 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Jak przygotować się do kontroli NFZ - nowe uprawnienia kontrolerów

Warszawa 04.czerwca.2019

Kontrola NFZ

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Dokumentacja RODO w placówce medycznej - czy jesteśmy przygotowani na kontrolę?

Katowice 10.czerwca.2019

Praktyka stosowania RODO w placówkach medycznych.

Czytaj więcej   »

http://zpm.wip.pl/archiwum/wydanie/189

Spis treści Czytaj e-wydanie