Jak zarządzać portfolio usługowym w placówce
Planując rozwój placówki niejednokrotnie myślisz o nowej strategii. Często pierwsze decyzje dotyczą inwestycji w infrastrukturę, technologie, działania komunikacyjne i wizerunkowe. Jednak niekoniecznie analizujesz dotychczasową ofertę, jej zasadność, atrakcyjność i wartość na rynku. Dowiedz się, dlaczego warto od tego zacząć.
Niestety nie zawsze w trakcie tworzenia strategii menedżerowie podejmują decyzję co do tworzenia oferty usługowej. Wówczas na ogół decydującą rolę odgrywają relacje ze znajomymi lekarzami, którzy zakładają placówkę. Wciąż dość rzadko otwarcie nowej placówki poprzedzają szerokie i gruntowne analizy rynkowe.
Analizy dotyczące oferty na lokalnym rynku, przesytów i niedomiarów, konfrontacji tego, co jest oferowane przez prywatne gabinety i większe placówki z tym, co jest poszukiwane przez lokalną społeczność, pozycjonowania wizerunkowego konkurentów, ich cenników itd. Intuicja i najlepszy lekarz nie wystarczą, gdy okaże się, że rynek jest bardzo nasycony, a zlokalizowana po sąsiedzku placówka jest i będzie liderem w okolicy – nie ze względu na oferowaną jakość, renomę lekarzy, lecz ofertę POZ, refundowaną przez NFZ.
Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.