Jak zarządzać portfolio usługowym w placówce

/appFiles/site_102/images/autor/4yzTfe3isHXqnCu.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 4 lutego 2019
Jak zarządzać portfolio usługowym w placówce

Planując rozwój placówki niejednokrotnie myślisz o nowej strategii. Często pierwsze decyzje dotyczą inwestycji w infrastrukturę, technologie, działania komunikacyjne i wizerunkowe. Jednak niekoniecznie analizujesz dotychczasową ofertę, jej zasadność, atrakcyjność i wartość na rynku. Dowiedz się, dlaczego warto od tego zacząć.

Niestety nie zawsze w trakcie tworzenia strategii menedżerowie podejmują decyzję co do tworzenia oferty usługowej. Wówczas na ogół decydującą rolę odgrywają relacje ze znajomymi lekarzami, którzy zakładają placówkę. Wciąż dość rzadko otwarcie nowej placówki poprzedzają szerokie i gruntowne analizy rynkowe.

Analizy dotyczące oferty na lokalnym rynku, przesytów i niedomiarów, konfrontacji tego, co jest oferowane przez prywatne gabinety i większe placówki z tym, co jest poszukiwane przez lokalną społeczność, pozycjonowania wizerunkowego konkurentów, ich cenników itd. Intuicja i najlepszy lekarz nie wystarczą, gdy okaże się, że rynek jest bardzo nasycony, a zlokalizowana po sąsiedzku placówka jest i będzie liderem w okolicy – nie ze względu na oferowaną jakość, renomę lekarzy, lecz ofertę POZ, refundowaną przez NFZ.

Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.