Raport OECD: Lekarze nie są przygotowani do kontaktu z pacjentem

Polscy lekarze nie spełniają oczekiwań pacjentów, choć tak wiele mówi się dziś o roli efektywnej komunikacji czy nawet o budowaniu relacji, marketingu relacji. Tak wynika z raportu OECD Health at a Glance 2015 pokazującego, jak pacjenci oceniają lekarzy przyjmujących ich w szpitalach czy przychodniach rejonowych.
W Polsce niecałe 59,6% pacjentów jest zadowolonych z czasu poświęconego im przez lekarza na rozmowę o chorobie i przebiegu leczenia. Wydawać by się mogło, że nie jest to tak mało, ale wskaźnik ten przekracza 85%. W krajach OECD, na czele z Wielką Brytanią, Holandią, Niemcami, Czechami (w których przekracza 97%), Portugalią (96,3%), Luksemburgiem (97,5%) czy Belgią (97,5%).
Nie masz jeszcze konta?
Zamów pełny dostęp do portalu
SPRAWDŹ OFERTĘ
Chcesz przetestować nasze usługi?
Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!
Aktywuj 24-godzinny okres testowy
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
Zasady kontraktowania świadczeń w 2019 roku
Warszawa 21.lutego.2019
Zasady kontraktowania świadczeń w 2019 roku
Zasady kontraktowania świadczeń w 2019 roku
Katowice 27.lutego.2019
Zasady kontraktowania świadczeń w 2019 roku