Jak polubownie dochodzić roszczeń z tytułu nadwykonań

Dodano:
Jak polubownie dochodzić roszczeń z tytułu nadwykonań

Świadczeniodawcy, którzy dochodzą od Narodowego Funduszu Zdrowia zwrotu poniesionych kosztów z tytułu tzw. nadwykonań, powinni w pierwszej kolejności dążyć do polubownego uregulowania tej kwestii, a powództwo sądowe uznawać za ostateczność. Od czego zatem zacząć?

Co roku zwiększa się kwota przekazywana ze środków budżetu państwa na finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej. Na przykład w 2009 r., świadczenia opieki zdrowotnej - w porównaniu do zrealizowanych (przekazanych świadczeniodawcom) kosztów świadczeń opieki zdrowotnej w 2008 r. - wzrosły o ponad 6 mld zł, w tym w lecznictwie szpitalnym o ponad 2 mld zł. Analogicznie prezentuje się wysokość środków przekazywanych rocznie przez NFZ świadczeniodawcom. Kwota ta wzrosła od 2004 r. do 2009 r. o ponad 25 mld zł (w 2004 r. wyniosła ponad 30 mld zł, natomiast w 2009 r. - ponad 55 mld zł). Mimo tak  istotnego wzrostu sumy środków przekazywanych za wykonywane świadczenia opieki zdrowotnej w kolejnych latach obserwowane jest zjawisko tzw. nadwykonań, przede wszystkim w leczeniu szpitalnym.

Pozostało jeszcze 88 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 5 dni


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 5 DNI

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia-praktyczne warsztaty

Warszawa 30.października.2017

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia-praktyczne warsztaty

Katowice 15.listopada.2017

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia

Czytaj więcej   »


Odbierz e-book w
prezencie!

Jak przygotować rejestratorki do obsługi pacjentów?

Spis treści Czytaj e-wydanie