Jak prowadzić telefoniczne zapisy do lekarzy
Co prawda już wcześniej pacjenci mogli zapisywać się telefoniczne do lekarzy, a zmuszanie do osobistej rejestracji traktowano jednoznacznie jako sprzeczne z przepisami i godzące w prawa pacjenta. Ograniczenie zapisów wyłącznie do drogi telefonicznej stanowi jednak duże wyzwanie dla wielu podmiotów. Jak to zorganizować, aby nie zakłócić pracy rejestracji?
Rejestracja telefoniczna wywołuje wątpliwości związane ze sposobem weryfikacji osoby dzwoniącej. Wiele osób ma w pamięci głosy dotyczące szczególnej ochrony danych osobowych związanej z RODO i waha się, o jakie dane może pytać.
Pamiętaj jednak o tym, że przetwarzanie danych pacjenta jest niezbędne, by móc świadczyć na jego rzecz określone świadczenia medyczne, a tym samym zrealizowana jest podstawa przetwarzania danych osobowych. Jak wskazuje Rzecznik Praw Pacjenta, do danych tych należą: imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, ewentualnie numer telefonu pacjenta w celu potwierdzenia wizyty.
Czytaj więcej na temat organizacji pracy rejestracji medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.