Czy lekarz może występować w reklamie

Lekarze często otrzymują atrakcyjne propozycje wzięcia udziału w reklamie. Reklamy mogą dotyczyć wyrobów medycznych, produktów leczniczych lub suplementów diety. Reklamą zainteresowane są także placówki medyczne, które promując swą działalność, chcą wykorzystać wizerunek zatrudnionych tam specjalistów. Sprawdź, jakie masz możliwości.
Lekarze powinni mieć świadomość istniejących zakazów i konsekwencji związanych z ich łamaniem. Reklamowanie produktów i usług medycznych przez nich jest bowiem niedozwolone, lecz od tej reguły istnieją wyjątki. Przepisy Prawa farmaceutycznego zakazują, aby w reklamie podawanej do publicznej wiadomości produkty lecznicze prezentowały osoby publicznie znane, naukowcy, osoby z wykształceniem medycznym, farmaceutycznym lub osoby, co do których można mieć przypuszczenia, że mają takie wykształcenie. Oznacza to, że zakaz reklamy produktów leczniczych dotyczy nie tylko prezentowania ich przez lekarzy, ale również prezentowania ich przez osoby, które podają się za lekarzy.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
