Zarządzający i lekarze muszą dbać o wysoki poziom kompetencji w zakresie komunikacji z pacjentem. Ważna jest umiejętność słuchania i rozmowy, przekazywania diagnozy w sposób zrozumiały. Dowiedz się, jak przestrzegać praw pacjentów.

Zasady udzielania świadczeń

4de928be3b4ff08d90a0c9af661da83b0c72215b-xlarge

Nowe zasady pobierania numerów recept - przygotuj się na zmiany

Od 1 stycznia 2017 r. wygasną umowy upoważniające do wystawiania recept na leki refundowane. Lekarze i lekarze dentyści, którzy będą chcieli korzystać z tego uprawnienia będą musieli uzyskać indywidualne numery recept przydzielane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

896f66d606be570522ad2238edaf72a88618b294-xlarge

Od 1 września bezpłatne leki dla seniorów

Pacjenci, którzy ukończyli 75 lat, zyskali uprawnienia do bezpłatnych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych. Którzy lekarze i pielęgniarki będą mogli wypisać receptę na te leki?

0e06964862601add37d45fa11ace5b1ffa8bd74a-xlarge

Jak właściwie określać zdarzenia niepożądane

Kierownictwo podmiotów leczniczych popełnia wiele błędów w przypadku, gdy w podmiocie leczniczym dojdzie do zgonu pacjenta lub pomyłki medycznej. Błędy często dotyczą terminologii. Jak właściwe określać zdarzenia niepożądane, aby skutecznie obronić placówkę w sprawie sądowej?