Zarządzający i lekarze muszą dbać o wysoki poziom kompetencji w zakresie komunikacji z pacjentem. Ważna jest umiejętność słuchania i rozmowy, przekazywania diagnozy w sposób zrozumiały. Dowiedz się, jak przestrzegać praw pacjentów.

Zasady udzielania świadczeń

390cdcd39165fa843e541c5507c6771ce87ceb36-xlarge

Kiedy pacjentowi trzeba zapewnić bezpłatne leki

Szpitale muszą zapewnić pacjentom leki wyłącznie w zakresie leczenia choroby podstawowej. Natomiast w zakładach opieki długoterminowej obowiązek zapewnienia bezpłatnych leków dotyczy wszystkich chorób świadczeniobiorcy wskazanych w karcie oceny sporządzanej przed przyjęciem.

08656124a32f0f4dfe183a4728b20606c845e9a8-xlarge

5 sposobów, które zmniejszą liczbę skarg pacjentów

Wciąż rośnie liczba roszczeń pacjentów w stosunku do podmiotów leczniczych i lekarzy. Wniosek czy skarga złożone do podmiotu leczniczego uruchamiają procedurę, gdzie ciężar związany z wyjaśnieniami spoczywa na danym podmiocie leczniczym, kierowniku/dyrektorze/prezesie. Jak przygotować się do tego od strony organizacyjnej?

151c4d18ebed1d45fc214b6a6d749e41511914fb-xlarge

Zmiany w ordynacji leków refundowanych

Lekarze nie muszą już zawierać umów z wojewódzkim oddziałem NFZ na wystawianie recept na leki refundowane. Dotychczas taką receptę można było wystawić jedynie wówczas, gdy medycy podpisali umowę z odpowiednim oddziałem wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia.