Zarządzający i lekarze muszą dbać o wysoki poziom kompetencji w zakresie komunikacji z pacjentem. Ważna jest umiejętność słuchania i rozmowy, przekazywania diagnozy w sposób zrozumiały. Dowiedz się, jak przestrzegać praw pacjentów.

recepcja

Placówki będą rzadziej wymagać oświadczeń o prawie do świadczeń

Pacjenci korzystający ze stacjonarnych albo całodobowych świadczeń opieki zdrowotnej będą mogli złożyć oświadczenie o przysługującym im prawie do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych obejmujące okres od dnia rozpoczęcia do zakończenia leczenia. Takie zmiany wprowadza nowelizacja ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw.

depozyt

Szpital musi określić zasady funkcjonowania depozytu

Rzeczy wartościowe pacjenta muszą być przechowane się w placówce w taki sposób, aby były chronione przez pożarem, uszkodzeniem, zniszczeniem lub kradzieżą. Opakowanie powinno być więc zamknięte, ostemplowane pieczęcią zakładu i oznaczone numerem i umieszczone w sejfie lub szafie pancernej.

niepełnosprawni

Niepełnosprawnym trzeba zagwarantować swobodny dostęp do pomieszczeń placówki

Osoby niepełnosprawne powinny bez trudności poruszać się po placówce świadczącej pomoc medyczną. Dlatego budynek placówki musi być odpowiednio dostosowany do ich potrzeb i ograniczeń ruchowych.