5 sposobów, które zmniejszą liczbę skarg pacjentów

/appFiles/site_102/images/autor/85fUgvB39NcFOPu.jpeg

Autor: Piotr Miadziołko

Dodano:
5 sposobów, które zmniejszą liczbę skarg pacjentów

Wciąż rośnie liczba roszczeń pacjentów w stosunku do podmiotów leczniczych i lekarzy. Wniosek czy skarga złożone do podmiotu leczniczego uruchamiają procedurę, gdzie ciężar związany z wyjaśnieniami spoczywa na danym podmiocie leczniczym, kierowniku/dyrektorze/prezesie. Jak przygotować się do tego od strony organizacyjnej?

Obecne przepisy – ustawa z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – nie zabraniają pacjentom składania skarg, reklamacji i zażaleń na zachowanie lekarza czy personelu medycznego, a także na realizację procedury medycznej. Skala takich wniosków rośnie i jest codziennością w podmiotach leczniczych w Polsce. Nie ma dnia, aby do któregoś z podmiotów leczniczych taki wniosek nie wpłynął. Ich zasadność jest oczywiście rozpatrywana, nawet przez sądy.

Pozostało jeszcze 90 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 5 dni


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 5 DNI

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
prawa pacjenta
Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia-praktyczne warsztaty

Warszawa 27.listopada.2017

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia

Czytaj więcej   »


Odbierz e-book w
prezencie!

Jak przygotować rejestratorki do obsługi pacjentów?

Spis treści Czytaj e-wydanie