Jak właściwie określać zdarzenia niepożądane

/appFiles/site_102/images/autor/zuoDTQKp7vSqN4m.jpeg

Autor: Radosław Tymiński

Dodano: 14 lipca 2016
Jak właściwie określać zdarzenia niepożądane

Kierownictwo podmiotów leczniczych popełnia wiele błędów w przypadku, gdy w podmiocie leczniczym dojdzie do zgonu pacjenta lub pomyłki medycznej. Błędy często dotyczą terminologii. Jak właściwe określać zdarzenia niepożądane, aby skutecznie obronić placówkę w sprawie sądowej?

Liczba skarg do RPP od kilku lat ustabilizowała się na poziomie około 65 tysięcy rocznie i najczęściej dotyczyła naruszeń prawa do świadczeń zdrowotnych, dokumentacji medycznej oraz do informacji (sprawozdania RPP z lat 2012-2014 https://www.bpp.gov.pl/sprawozdania-roczne/). Należy jednak podkreślić, że zdecydowana większość sygnałów (78-82%) dotyczy naruszenia prawa do świadczeń zdrowotnych.

Czytaj więcej na temat zasad udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
błędy medyczne