Jak właściwie uszanować prawa pacjentów

/appFiles/site_102/images/autor/V14djZiW3kOFfYK.jpeg

Autor: Anna Słowińska

Dodano: 10 lipca 2019
Jak właściwie uszanować prawa pacjentów

Jeden z rejestratorów medycznych zachowywał się wulgarnie wobec pacjentów, obrażał ich, wypraszał z przychodni, gdy nie wykonywali jego poleceń. Odmówił także rejestracji do lekarza pacjentowi. Rzecznik Praw Pacjenta uznał te działania jako naruszające zbiorowe prawa pacjentów. O czym musisz wiedzieć, gdy w Twojej placówce dojdzie do takiej sytuacji?

Tematyka naruszenia zbiorowych praw pacjentów była niejednokrotnie przedmiotem decyzji Rzecznika Praw Pacjenta i orzecznictwa sądowego. W jednej ze spraw, która miała miejsce w warszawskim podmiocie leczniczym, doszło do naruszenia praw pacjentów. Rejestrator medyczny, zarazem kierownik przychodni, zachowywał się niedopuszczalnie wobec pacjentów, zbierał ponadto od nich wywiad chorobowy. Rzecznik Praw Pacjenta uznał te działania jako naruszające zbiorowe prawa pacjentów i nakazał ich zaniechanie oraz zmieszczenie przeprosin pacjentów na głównej stronie lokalnego serwisu.

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.