Jak właściwie uszanować prawa pacjentów

/appFiles/site_102/images/autor/Zh8DWEFeCvqkrop.jpeg

Autor: Anna Słowińska

Dodano: 10 lipca 2019
Jak właściwie uszanować prawa pacjentów

Jeden z rejestratorów medycznych zachowywał się wulgarnie wobec pacjentów, obrażał ich, wypraszał z przychodni, gdy nie wykonywali jego poleceń. Odmówił także rejestracji do lekarza pacjentowi. Rzecznik Praw Pacjenta uznał te działania jako naruszające zbiorowe prawa pacjentów. O czym musisz wiedzieć, gdy w Twojej placówce dojdzie do takiej sytuacji?

Tematyka naruszenia zbiorowych praw pacjentów była niejednokrotnie przedmiotem decyzji Rzecznika Praw Pacjenta i orzecznictwa sądowego. W jednej ze spraw, która miała miejsce w warszawskim podmiocie leczniczym, doszło do naruszenia praw pacjentów. Rejestrator medyczny, zarazem kierownik przychodni, zachowywał się niedopuszczalnie wobec pacjentów, zbierał ponadto od nich wywiad chorobowy. Rzecznik Praw Pacjenta uznał te działania jako naruszające zbiorowe prawa pacjentów i nakazał ich zaniechanie oraz zmieszczenie przeprosin pacjentów na głównej stronie lokalnego serwisu.

Czytaj więcej na temat zasad udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.