Jak zmniejszyć liczbę skarg pacjentów

/appFiles/site_102/images/autor/EObG3I40eFm8JDT.jpeg

Autor: Anna Wojtczyk

Dodano: 2 kwietnia 2019
Jak zmniejszyć liczbę skarg pacjentów

Brak możliwości uzyskania pomocy medycznej w dniu zgłoszenia u lekarza rodzinnego, niezadowalająca obsługa pacjenta w rejestracji czy odmowa udzielenia informacji – to najczęstsze skargi pacjentów do Rzecznika Praw Pacjenta. Sprawdź, które z problemów można rozwiązać w prosty sposób, bez zaangażowania dodatkowych środków finansowych.

Rzecznik Praw Pacjenta opublikował raport dotyczący problematyki skarg kierowanych na infolinię Rzecznika. Raport obejmuje lata 2015-2018. W raporcie przedstawiono skargi pacjentów zgłaszane na infolinię Rzecznika. W dużej mierze materia tych skarg dotyczy oczekiwań pacjentów niezrealizowanych przez podmioty lecznicze. Pacjenci oczekują od personelu medycznego profesjonalizmu, udzielania świadczeń zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy medycznej i poszanowania ich praw, których są coraz bardziej świadomi.

Czytaj więcej na temat zasad udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.