Nie można odsyłać pacjentów na tzw. ostry dyżur   

Dodano:
Nie można odsyłać pacjentów na tzw. ostry dyżur   

Wyznaczanie na danym terenie szpitali, które określonego dnia pełnią tzw. ostry dyżur dla danego zakresu świadczeń zdrowotnych, jest nieuprawnione. Mimo jasnego stanowiska Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia oraz licznych komunikatów Rzecznika Praw Pacjenta zdarza się, że pacjenci wciąż zgłaszają do Biura Rzecznika Praw Pacjenta takie sytuacje.

Rzecznik Praw Pacjenta po raz kolejny przypomina, że w sytuacji nagłego zagrożenia zdrowotnego pacjenci mogą zgłaszać się do dowolnego szpitalnego oddziału ratunkowego lub izby przyjęć albo oddziału, który ma zakontraktowane udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych na przykład okulistycznego, laryngologicznego, neurochirurgii czy chirurgii naczyniowej. Szpitale, które mają podpisaną umowę z NFZ, zobowiązane są do udzielania świadczeń w trybie nagłym całodobowo przez 7 dni w tygodniu.

Pozostało jeszcze 81 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 24 godziny!


ZAŁÓŻ 24-GODZINNE KONTO TESTOWE

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
dyżur medycznypacjent

Spis treści Czytaj e-wydanie