Placówka może próbować obniżyć odszkodowanie

/appFiles/site_102/images/autor/8f6BPeJGlIZhpw3.jpeg

Autor: Michał Culepa

Dodano:
Placówka może próbować obniżyć odszkodowanie

Jeżeli wojewódzka komisja uznała chorobę lub śmierć pacjenta za zdarzenie medyczne i zasądziła wypłatę wysokiego odszkodowania, placówka może to zakwestionować przed sądem – orzekł Sąd Najwyższy 19 maja 2016 r. (sygn. akt III CZP 13/16). Jak postąpić w takiej sytuacji?

Klinika uniwersytecka w W. przyjęła na szpitalny oddział ratunkowy ciężko chorego pacjenta. Nie zaczęła go leczyć, tylko przekazała do innego szpitala, który znajdował się blisko miejsca zamieszkania pacjenta. Szpital przeprowadził diagnostykę i terapię, jednak pacjent zmarł. Rodzina skierowała wniosek do wojewódzkiej komisji ds. orzekania o zdarzeniach medycznych o stwierdzenie zdarzenia medycznego. Ich zdaniem wysłanie pacjenta do innego szpitala w stanie zdrowia, w jakim się znajdował, było poważnym błędem i spowodowało w efekcie jego śmierć.

Pozostało jeszcze 68 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 5 dni


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 5 DNI

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

ISO 9001:2015 w placówce medycznej – nowe podejście, nowe wymagania

Warszawa 25.września.2017

ISO 9001:2015 w placówce medycznej – nowe podejście, nowe wymagania

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Miokinematyczna Odbudowa Wzorców Kompleksu „Lędźwiowo – Miedniczno – Udowego”

Warszawa 13.października.2017

Kurs pogłębiający wiedzę o zależnościach pomiędzy ipsilateralną i kontralateralną częścią zespołu lędźwiowo–miedniczno–udowego.

Czytaj więcej   »


Odbierz e-book w
prezencie!

Jak przygotować rejestratorki do obsługi pacjentów?

Spis treści Czytaj e-wydanie