Delegowanie zadań – dlaczego chcemy decydować o wszystkim

/appFiles/site_102/images/autor/QbI8aEOkKuLNwX0.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano:
Delegowanie zadań – dlaczego chcemy decydować o wszystkim

Choć delegowanie uprawnień i decyzyjności jest jedną z kluczowych kompetencji kierowniczych, często w realiach menedżerowie, a zwłaszcza właściciele firm i placówek medycznych, stronią od dzielenia się decydowaniem i współkierowaniem. Jak uniknąć takiej sytuacji?

Gdy organizacja szybko się rozwija i powstają duże struktury, a grupa pracowników rozrasta do kilkuset osób kuriozalną sytuacją – choć wcale nie tak rzadką – jest scedowanie uprawnień decyzyjnych, nawet tych najmniejszej wagi, w jednym ręku. To bardzo „polska” postawa i wynikająca z wielu uwarunkowań – od braku zaufania do podwładnych, poczucia zagrożenia na swoim stanowisku (bywa, że dość kuriozalnego, gdy nasza pozycja jest niezagrożona), po poczucie, że „kto ma wiedzę, ten ma władzę”. Zatem jeśli udaje nam się pociągać za wszystkie sznurki i zajmować wszystkim, na każdym poziomie, wiemy o organizacji wszystko.

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 5 dni


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 5 DNI

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia-praktyczne warsztaty

Warszawa 27.listopada.2017

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

RODO w branży medycznej – aspekty prawne i wdrożeniowe.

Warszawa 07.grudnia.2017

Jak prawidłowo przygotować placówkę?

Czytaj więcej   »


Odbierz e-book w
prezencie!

Jak przygotować rejestratorki do obsługi pacjentów?

Spis treści Czytaj e-wydanie