Jak pracodawca może przeciwdziałać mobbingowi

/appFiles/site_102/images/autor/t63zBYbsI0OASKg.jpeg

Autor: Aneta Naworska

Dodano: 18 maja 2015
Jak pracodawca może przeciwdziałać mobbingowi

W ochronie zdrowia często mamy do czynienia z sytuacją mobbingu wśród współpracowników. Czy jako menedżer musiałeś zapobiec takim zjawiskom, za które zawsze odpowiedzialność ponosi pracodawca? Poznaj aspekty prawne, abyś nie był zaskoczony.

Mobbing do Kodeksu pracy został wprowadzony stosunkowo niedawno, niemniej od kilku lat wzrasta liczba procesów sądowych na tym tle. Definicję mobbingu podaje art. 943 § 2 kp. Zgodnie z nią mobbing to działanie lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko niemu, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników.

Pozostało jeszcze 94% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
mobbing