Jak pracodawca może przeciwdziałać mobbingowi

/appFiles/site_102/images/autor/PwATKZCp7qLYn2y.jpeg

Autor: Aneta Naworska

Dodano:
Jak pracodawca może przeciwdziałać mobbingowi

W ochronie zdrowia często mamy do czynienia z sytuacją mobbingu wśród współpracowników. Czy jako menedżer musiałeś zapobiec takim zjawiskom, za które zawsze odpowiedzialność ponosi pracodawca? Poznaj aspekty prawne, abyś nie był zaskoczony.

Mobbing do Kodeksu pracy został wprowadzony stosunkowo niedawno, niemniej od kilku lat wzrasta liczba procesów sądowych na tym tle. Definicję mobbingu podaje art. 943 § 2 kp. Zgodnie z nią mobbing to działanie lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko niemu, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników.

Pozostało jeszcze 95 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 24 godziny!


ZAŁÓŻ 24-GODZINNE KONTO TESTOWE

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
mobbing

Spis treści Czytaj e-wydanie