Jak rozwijać kompetencje społeczne pracowników
Menedżer powinien zadbać o szkolenia personelu w zakresie umiejętności nawiązywania kontaktu, słuchania, komunikowania się czy asertywności. Pacjenci coraz częściej zwracają bowiem na to uwagę i jest to decydujący czynnik w wyborze placówki. Co jeszcze powinien wiedzieć szef placówki, aby aktywnie współuczestniczyć w kształtowaniu rozwoju swoich pracowników?
W ostatnich latach na polskim rynku usług medycznych pacjent przestaje być biernym odbiorcą oddziaływań lekarza na rzecz przyjęcia postawy typowej dla świadomego swoich praw i oczekiwań klienta. Ponieważ świadczenia zdrowotne należą do tzw. usług profesjonalnych, tj. charakteryzują się wiedzą specjalistyczną oraz wysokimi kwalifikacjami wykonujących je osób, ograniczoną kontrolą jakości, a także niepewnością zakupu, większość osób nadal ma kłopot z ich trafną oceną. Ze względu na fakt, że nieliczni pacjenci są w stanie wybrać placówkę ochrony zdrowia, kierując się względami merytorycznymi, w procesie podejmowania decyzji konsumenckich szczególnego znaczenia nabierają np. opinie o danym ośrodku, medialne przekazy reklamowe, informacje z forów internetowych i wiele innych.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.