Jak się bronić przed agresją pacjentów

/appFiles/site_102/images/autor/O8fHSrWPRIK7U6a.png

Autor: Marcin Klonowski

Dodano:
Jak się bronić przed agresją pacjentów

Wobec narastającej agresji i często bardzo roszczeniowej postawy pacjentów sięgnięcie po instrumenty prawa karnego może czasami być jedyną właściwą formą zażegnania niebezpieczeństwa oraz zakończenia naruszeń dóbr prawnych personelu medycznego. Sprawdź, jaka ochrona Ci przysługuje.

Lekarze oraz inni pracownicy ochrony zdrowia w swojej pracy bezpośrednio stykają się z pacjentami oraz ich rodzinami. Niejednokrotnie zmuszeni są informować o złych rokowaniach czy śmierci osoby najbliższej. Często podejmują interwencje w stosunku do osób agresywnych oraz pozostających pod wpływem alkoholu lub środków odurzających. Personel medyczny jest szczególnie narażony na agresywne zachowania pacjentów i ich rodzin. Zachowaniami takimi może być przemoc słowna czy nawet fizyczna. Ustawodawca zauważył to ryzyko. Dlatego w niektórych sytuacjach objął personel medyczny mocniejszą ochroną prawną, przynależną funkcjonariuszom publicznym.

Pozostało jeszcze 90 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 5 dni


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 5 DNI

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
agresja pacjentów
Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

RODO w branży medycznej – aspekty prawne i wdrożeniowe.

Warszawa 08.stycznia.2018

Jak prawidłowo przygotować placówkę?

Czytaj więcej   »


Odbierz e-book w
prezencie!

Jak przygotować rejestratorki do obsługi pacjentów?

Spis treści Czytaj e-wydanie