Personel ma sam zapoznać się ze zmianami regulaminów

/appFiles/site_102/images/autor/2BUNJlI8Ppjodn4.jpeg

Autor: Michał Culepa

Dodano: 6 listopada 2015
Personel ma sam zapoznać się ze zmianami regulaminów

Postanowienia umowy o pracę, które dotyczą wynagrodzenia, powinny być wskazywane w propozycji nowych warunków pracy i płacy przedstawianych pracownikom wraz z wypowiedzeniami zmieniającymi. O pozostałych proponowanych zmianach pracownicy mogą dowiedzieć się z poprzednich wersji regulaminu pracy – tak orzekł Sąd Najwyższy z 8 września 2015 r. (sygn. I PK 234/15).

W szpitalu powiatowym w W. (mającym status samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej) obowiązywał regulamin wynagradzania, który, w związku z problemami finansowymi, postanowiono zmienić. W szpitalu działało łącznie 6 organizacji związkowych. W maju 2012 roku dyrektor szpitala przedstawił wszystkim związkom zawodowym projekt zmian regulaminu. Siatka wynagrodzeń i zaszeregowań nie została w zasadzie zmieniona, utrzymano też zasady dotyczące dodatków stażowych i nagród jubileuszowych. Zmieniły się natomiast zasady przyznawania innych dodatków płacowych, zwłaszcza dodatków za pracę w nocy i dodatków za drugą zmianę, które obowiązywały w poprzednim regulaminie wynagradzania.

Pozostało jeszcze 76% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
zmiana regulaminu pracy