Personel ma sam zapoznać się ze zmianami regulaminów

/appFiles/site_102/images/autor/8f6BPeJGlIZhpw3.jpeg

Autor: Michał Culepa

Dodano: 6 listopada 2015
Personel ma sam zapoznać się ze zmianami regulaminów

Postanowienia umowy o pracę, które dotyczą wynagrodzenia, powinny być wskazywane w propozycji nowych warunków pracy i płacy przedstawianych pracownikom wraz z wypowiedzeniami zmieniającymi. O pozostałych proponowanych zmianach pracownicy mogą dowiedzieć się z poprzednich wersji regulaminu pracy – tak orzekł Sąd Najwyższy z 8 września 2015 r. (sygn. I PK 234/15).

W szpitalu powiatowym w W. (mającym status samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej) obowiązywał regulamin wynagradzania, który, w związku z problemami finansowymi, postanowiono zmienić. W szpitalu działało łącznie 6 organizacji związkowych. W maju 2012 roku dyrektor szpitala przedstawił wszystkim związkom zawodowym projekt zmian regulaminu. Siatka wynagrodzeń i zaszeregowań nie została w zasadzie zmieniona, utrzymano też zasady dotyczące dodatków stażowych i nagród jubileuszowych. Zmieniły się natomiast zasady przyznawania innych dodatków płacowych, zwłaszcza dodatków za pracę w nocy i dodatków za drugą zmianę, które obowiązywały w poprzednim regulaminie wynagradzania.

Pozostało jeszcze 77 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
zmiana regulaminu pracy

Spis treści Czytaj e-wydanie