Spór zbiorowy w placówce – jak negocjować z załogą

/appFiles/site_102/images/autor/A8a7KOiFWT1QCqn.jpeg

Autor: Piotr Miadziołko

Dodano: 13 stycznia 2017
Spór zbiorowy w placówce – jak negocjować z załogą

Niepewność systemu opieki zdrowotnej wzmaga spory zbiorowe w placówkach medycznych. Dyrektorzy mają trudne zadanie i zastanawiają się, jak rozmawiać z pracownikami, gdy nie mogą spełnić wszystkich postulatów. Poznaj skuteczne sposoby załagodzenia konfliktu.  

Spór zbiorowy pracowników z pracodawcą lub pracodawcami może dotyczyć warunków pracy, płac lub świadczeń socjalnych oraz praw i wolności związkowych pracowników lub innych grup, którym przysługuje prawo zrzeszania się w związkach zawodowych (ustawa z 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych). Z punktu widzenia dyrektora podmiotu leczniczego istotne jest, co spowodowało spór, jak będzie długo trwał i czy można go rozwiązać? Na pierwsze pytanie odpowiesz, gdy otrzymasz zawiadomienie od organizacji związkowej (jednej lub kilku – w zależności od liczby) o wszczęciu sporu zbiorowego.

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
spór zbiorowy