Spór zbiorowy w placówce – jak negocjować z załogą
Niepewność systemu opieki zdrowotnej wzmaga spory zbiorowe w placówkach medycznych. Dyrektorzy mają trudne zadanie i zastanawiają się, jak rozmawiać z pracownikami, gdy nie mogą spełnić wszystkich postulatów. Poznaj skuteczne sposoby załagodzenia konfliktu.
Spór zbiorowy pracowników z pracodawcą lub pracodawcami może dotyczyć warunków pracy, płac lub świadczeń socjalnych oraz praw i wolności związkowych pracowników lub innych grup, którym przysługuje prawo zrzeszania się w związkach zawodowych (ustawa z 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych). Z punktu widzenia dyrektora podmiotu leczniczego istotne jest, co spowodowało spór, jak będzie długo trwał i czy można go rozwiązać? Na pierwsze pytanie odpowiesz, gdy otrzymasz zawiadomienie od organizacji związkowej (jednej lub kilku – w zależności od liczby) o wszczęciu sporu zbiorowego.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.