Spór zbiorowy w placówce – jak negocjować z załogą

/appFiles/site_102/images/autor/85fUgvB39NcFOPu.jpeg

Autor: Piotr Miadziołko

Dodano: 13 stycznia 2017
Spór zbiorowy w placówce – jak negocjować z załogą

Niepewność systemu opieki zdrowotnej wzmaga spory zbiorowe w placówkach medycznych. Dyrektorzy mają trudne zadanie i zastanawiają się, jak rozmawiać z pracownikami, gdy nie mogą spełnić wszystkich postulatów. Poznaj skuteczne sposoby załagodzenia konfliktu.  

Spór zbiorowy pracowników z pracodawcą lub pracodawcami może dotyczyć warunków pracy, płac lub świadczeń socjalnych oraz praw i wolności związkowych pracowników lub innych grup, którym przysługuje prawo zrzeszania się w związkach zawodowych (ustawa z 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych). Z punktu widzenia dyrektora podmiotu leczniczego istotne jest, co spowodowało spór, jak będzie długo trwał i czy można go rozwiązać? Na pierwsze pytanie odpowiesz, gdy otrzymasz zawiadomienie od organizacji związkowej (jednej lub kilku – w zależności od liczby) o wszczęciu sporu zbiorowego.

Pozostało jeszcze 89 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
spór zbiorowy

Spis treści Czytaj e-wydanie