Wykorzystanie wizerunku lekarza w reklamie grozi odpowiedzialnością zawodową

Dodano: 22 marca 2016
Wykorzystanie wizerunku lekarza w reklamie grozi odpowiedzialnością zawodową

Lekarze nie mogą brać udziału w reklamach – dotyczy to nie tylko produktów leczniczych, czego zabrania Prawo farmaceutyczne, ale także wszelkich innych produktów, włącznie z wyrobami medycznymi czy suplementami diety.

Lekarze nie powinni wyrażać zgody na używanie swojego nazwiska i wizerunku do celów komercyjnych (art. 63 Kodeksu etyki lekarskiej). Ci, którzy naruszają ten przepis, muszą się liczyć z odpowiedzialnością zawodową. W takich przypadkach postępowania są wszczynane przez rzeczników odpowiedzialności zawodowej, którzy następnie kierują wnioski o ukaranie do sądów lekarskich. Sprawy, które już zostały przeprowadzone, zakończyły się orzeczeniem winy, a najczęściej orzeczoną karą były kary upomnienia i kary pieniężne.

Pozostało jeszcze 87 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 24 godziny!


ZAŁÓŻ 24-GODZINNE KONTO TESTOWE

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
lekarzwizerunek
Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Elektroniczna dokumentacja medyczna i e-ZLA w 2018 i 2019 roku

Warszawa 23.października.2018

Elektroniczna dokumentacja medyczna

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Dokumentacja RODO w placówce medycznej. Czy jesteśmy przygotowani na kontrolę?

Warszawa 29.października.2018

Praktyka stosowania RODO w placówkach medycznych.

Czytaj więcej   »

Spis treści Czytaj e-wydanie