Wykorzystanie wizerunku lekarza w reklamie grozi odpowiedzialnością zawodową

Dodano: 22 marca 2016
Wykorzystanie wizerunku lekarza w reklamie grozi odpowiedzialnością zawodową

Lekarze nie mogą brać udziału w reklamach – dotyczy to nie tylko produktów leczniczych, czego zabrania Prawo farmaceutyczne, ale także wszelkich innych produktów, włącznie z wyrobami medycznymi czy suplementami diety.

Lekarze nie powinni wyrażać zgody na używanie swojego nazwiska i wizerunku do celów komercyjnych (art. 63 Kodeksu etyki lekarskiej). Ci, którzy naruszają ten przepis, muszą się liczyć z odpowiedzialnością zawodową. W takich przypadkach postępowania są wszczynane przez rzeczników odpowiedzialności zawodowej, którzy następnie kierują wnioski o ukaranie do sądów lekarskich. Sprawy, które już zostały przeprowadzone, zakończyły się orzeczeniem winy, a najczęściej orzeczoną karą były kary upomnienia i kary pieniężne.

Pozostało jeszcze 87 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
lekarzwizerunek

Spis treści Czytaj e-wydanie