Jak rozwijać nowe usługi w gabinecie
Każda placówka ochrony zdrowia, nawet całkiem mała, staje przed wyborem drogi rozwoju. Jedni stawiają na wzrost zatrudnienia fachowców, inni poszerzają infrastrukturę i doposażają gabinety. Oto wskazówki, jak w prosty i tani sposób stworzysz popyt na nowe usługi wśród swoich pacjentów.
Decyzja o poszerzeniu usług nie powinna być podyktowana ślepym naśladownictwem działań konkurencji. Oczywiście warto trzymać rękę na pulsie i rozwijać wiedzę o rynku i poczynaniach najbliższej konkurencji, a także interesować się trendami, jednak przede wszystkim trzeba słuchać dotychczasowych pacjentów. I inicjować rozmowy z nimi. Dzięki temu dowiemy się, jakie mają potrzeby, dlaczego kolejny raz korzystają z naszych usług,jak również dlaczego niektórzy zdecydowali się na wizyty jednorazowe i poszukują innych specjalistów. Wiele ograniczeń jest w nas – mamy obiekcje, by spytać pacjenta wprost w gabinecie o wiele podstawowych kwestii, począwszy od tego, jak do nas trafił, skończywszy na pozyskaniu feedbacku, czy naprawdę był zadowolony z usługi (by ponowić wizytę i zarekomendować nas innym), czy czegoś mu brakowało i jakie ma dalsze potrzeby (np. estetyczne czy w zakresie komfortu, elastycznego grafiku wizyt).
Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.