Regulamin organizacyjny – czy należy go zmienić w czasie epidemii

/appFiles/site_102/images/autor/t63zBYbsI0OASKg.jpeg

Autor: Aneta Naworska

Dodano: 12 lutego 2021
Regulamin organizacyjny – czy należy go zmienić w czasie epidemii

Epidemia wirusa SARS-CoV-2 wymusiła zarówno na medykach, jak i na osobach zarządzających podmiotami leczniczymi, uelastycznienie podejścia do obsługi pacjenta z jednej strony, z drugiej zaś zapanowało usztywnienie w licznych kwestiach. Czy w związku z obecną sytuacją epidemiczną związaną z wirusem SARS-CoV-2 należy zmienić regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego?

  • Ustawa o działalności leczniczej w art. 23 i 24 określa w zasadzie jedynie minimalną treść regulaminu organizacyjnego, udzielając w pozostałym zakresie kompetencji kierownikowi podmiotu medycznego.

  • Regulamin, mimo że będzie dotyczyć relacji z pacjentami, to jest jednak aktem wewnętrznym regulującym sposób funkcjonowania danej jednostki i akcesoryjnym, czyli uzupełniającym w stosunku do powszechnie obowiązujących przepisów.

  • Regulamin nie może być sprzeczny z obowiązującymi przepisami. Jeśli mamy jakąś kwestię uregulowaną w ustawie czy rozporządzeniu, to regulamin organizacyjny nie może jej wyłączyć ani ograniczyć – np. kwestia oddania rzeczy pacjenta do depozytu czy też dostępu do dokumentacji medycznej bądź prawa do opieki duszpasterskiej.

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.