RODO zmieniło zasady rejestracji pacjentów, opisywania leków, czy zamieszczania tabliczek na drzwiach gabinetów. Sprawdź, jakie masz obowiązki.

Dostęp do danych i ich przetwarzanie

560b33154990df429d230664654fe06b4bbf39eb-large

Przetwarzanie danych wrażliwych w placówkach ochrony zdrowia

Danymi sensytywnymi mogą być nie tylko „standardowe” informacje o stanie zdrowia, np. przebieg choroby, ale to również mogą być dane, które na pierwszy rzut oka takimi się nie wydają, np. informacje o wadze danej osoby.

Fotolia_6198096_Subscription_Monthly_XXL

Administrator danych osobowych może uzupełniać dokumentację medyczną

Dyrektor placówki pełniący obowiązki administratora danych musi dbać o merytoryczną poprawność informacji w dokumentacji medycznej. Oprócz kwestii bezpieczeństwa odpowiada za to, aby były one zgodne z prawdą, kompletne i aktualne.

e44d0cb5b6ff4c5fe590cb5a850215912178c5c5-large

Czy szpital ponosi odpowiedzialność za nieusunięcie z pamięci sprzętu danych osobowych

Szpital, jako administrator danych osobowych swoich pacjentów, ma obowiązek zabezpieczyć dane m.in. przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym.

Ochrona danych i naruszenia

ad19129a9ebb88165620f83ed42ab2031de7f71f-xlarge

Włącz się do Systemu Monitorowania Zagrożeń

Szybkie przekazywanie informacji o zagrożeniach dla zdrowia publicznego, np. zakażeniach chorobami, dodatnich wynikach badań laboratoryjnych, niepożądanych odczynach poszczepiennych czy działania produktów leczniczych to zalety Systemu Monitorowania Zagrożeń. Jak placówki medyczne mogą się do niego dołączyć?

6eee00008df8ab1e66d063231de02d75329f95dc-xlarge

6 ważnych zasad ochrony danych wrażliwych w placówce medycznej

Placówki medyczne mogą dowolnie wybrać środki bezpieczeństwa, aby chronić dane osobowe i dokumentację medyczną. Na co zatem się zdecydować, aby mieć pewność, że dane nie trafią w niepożądane ręce?

zabezpieczenie danych medycznych

Jak skutecznie chronić dane medyczne

Zabezpieczając dane osobowe i medyczne podlegające ochronie, należy stosować zasadę czystego biurka i czystego ekranu. Chodzi o to, aby – zwłaszcza po zakończeniu pracy – dokumenty papierowe i nośniki elektroniczne chować m.in. do zamykanych szaf.