Rejestracja pacjenta przez telefon a RODO

/appFiles/site_102/images/autor/ztTUI9nX16xaEPO.png

Autor: Wioleta Szczygielska

Dodano: 19 lutego 2019
Rejestracja pacjenta przez telefon a RODO

W czasie rejestracji telefonicznej pobieramy od pacjenta m.in. imię, nazwisko, PESEL, czy datę urodzenia. Wynika to z przepisów i jest konieczne w świetle obowiązków względem NFZ. Dochodzi zatem do przetwarzania danych osobowych pacjenta. Jak w związku z tym wypełnić obowiązek informacyjny wobec pacjenta, o którym mówi RODO?

Telefoniczne zapisy do lekarza są bardzo popularną praktyką wśród pacjentów. Jest to o wiele szybsza forma, niż przyjazd do placówki, często w niedogodnych godzinach i czekanie w kolejce do rejestracji. Samo rejestrowanie nie jest trudnym procesem. Jest jednak niezwykle ważne z punktu widzenia ochrony danych osobowych. Pacjenci Podają przecież np. numer PESEL. A to z kolei zobowiązuje placówkę medyczną, zgodnie z RODO, do wypełnienia obowiązku informacyjnego.

Czytaj więcej na temat postępowania w rejestracji medycznej w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 76% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.