Rejestracja pacjenta przez telefon a RODO

/appFiles/site_102/images/autor/m2f69BkNStbYVX1.png

Autor: Wioleta Szczygielska

Dodano: 19 lutego 2019
Rejestracja pacjenta przez telefon a RODO

W czasie rejestracji telefonicznej pobieramy od pacjenta m.in. imię, nazwisko, PESEL, czy datę urodzenia. Wynika to z przepisów i jest konieczne w świetle obowiązków względem NFZ. Dochodzi zatem do przetwarzania danych osobowych pacjenta. Jak w związku z tym wypełnić obowiązek informacyjny wobec pacjenta, o którym mówi RODO?

Telefoniczne zapisy do lekarza są bardzo popularną praktyką wśród pacjentów. Jest to o wiele szybsza forma, niż przyjazd do placówki, często w niedogodnych godzinach i czekanie w kolejce do rejestracji. Samo rejestrowanie nie jest trudnym procesem. Jest jednak niezwykle ważne z punktu widzenia ochrony danych osobowych. Pacjenci Podają przecież np. numer PESEL. A to z kolei zobowiązuje placówkę medyczną, zgodnie z RODO, do wypełnienia obowiązku informacyjnego.

Pozostało jeszcze 79 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Jak przygotować się do kontroli NFZ - nowe uprawnienia kontrolerów

Warszawa 04.czerwca.2019

Kontrola NFZ

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Dokumentacja RODO w placówce medycznej - czy jesteśmy przygotowani na kontrolę?

Katowice 10.czerwca.2019

Praktyka stosowania RODO w placówkach medycznych.

Czytaj więcej   »

http://zpm.wip.pl/archiwum/wydanie/189

Spis treści Czytaj e-wydanie