strategia zarządzania

Jak zarządzać placówką przy wsparciu strategii

Wchodzimy w erę strategów. Obecne niepewne warunki ekonomiczne zmuszają placówki medyczne do coraz silniejszego skupienia się na strategii i zaangażowaniu wyższych rangą liderów, aby nie przeoczyć potencjalnych możliwości, zagrożeń i na czas odpowiadać na rodzące się wyzwania. Oto, jakie działania warto podjąć.

zarządzanie ryzykiem

Jak wykorzystać zarządzanie ryzykiem w modelu biznesowym

Wiele placówek medycznych nie łączy zagrożeń ze strategią, lecz traktuje zarządzanie nimi jako osobną funkcję. Analizy wskazują, że to błąd. Zarządzanie ryzykiem trzeba włączyć w strategię organizacji i uwzględnić w modelu biznesowym.

jak rozwijać kreatywność u pracowników

Jak rozwijać kreatywność u pracowników ochrony zdrowia

Bycie kreatywnym dyrektorem placówki medycznej, otwartym na zatrudnianie pomysłowych specjalistów, zmiany, innowacyjność i rozwój, wymaga wiedzy, rozwoju kompetencji i odwagi, a także chęci ich wdrażania. Sprawdź, co jeszcze jest ważne.

Satysfakcja z pracy

Jak podnosić poziom satysfakcji z pracy

Raport diagnozujący poziom satysfakcji dyrektorów polskich szpitali m.in. z pełnionej funkcji i rozwoju zawodowego, środowiska pracy czy realizacji celów szpitala jest dobrą okazją do dyskusji o tym, co jest priorytetem w pracy menedżera i jaka jest hierarchia ważności w pracy kadry zarządzającej placówkami medycznymi. Oto szczegóły.

Jak sobie radzić z nadmiarem zadań w pracy

Jak sobie radzić z nadmiarem zadań w pracy

W sektorze ochrony zdrowia, szczególnie na stanowiskach medycznych, często dochodzi do wypalenia zawodowego. Wśród personelu niemedycznego w dużej mierze zależy to nie tylko od umiejętności tworzenia relacji w miejscu pracy, organizacji swojego czasu, lecz także od automotywacji zawodowej czy relacji z przełożonym. Jak sobie radzić z organizacją zadań w pracy?

Zarządzanie czasem

Jak rozwinąć kompetencję zarządzania czasem

W realiach funkcjonowania placówki medycznej może zaistnieć wiele sytuacji trudnych do przewidzenia, które okazują się czasochłonne i wymuszają wiele kolejnych działań, rujnujących wcześniejszy harmonogram. Zarządzanie pracownikami i współpracownikami bywa trudnym wyzwaniem. Jak sobie z tym poradzić?

  Menedżerze, jak postrzegasz swoją pracę

Menedżerze, jak postrzegasz swoją pracę

Bez względu na to, jakie masz doświadczenia zawodowe i ile lat przepracowałeś w danej placówce i poza nią, zdarza się, że o swojej pracy myślisz w kategoriach znużenia, obciążenia obowiązkami, tego, co musisz, a nie chcesz. Co możesz zrobić, aby podchodzić do pracy z poczuciem misji i zarażać entuzjazmem innych?

inteligencja emocjonalna

Dlaczego rozwijać inteligencję emocjonalną

Wybuchowy szef czy szefowa, nie panujący nad tym, co i jak mówi, nieprzewidywalny i o zmiennych nastrojach - to zmora pracowników w niejednej firmie. W czym może pomóc praca nad inteligencją emocjonalną?

  Dlaczego lekarze i menedżerowie placówek powinni doskonalić asertywność

Dlaczego lekarze i menedżerowie placówek powinni doskonalić asertywność

Menedżerowie, którzy odnoszą sukcesy zawodowe, mają pewne cechy, a także nabyte lub wrodzone umiejętności. Kluczową umiejętnością w organizacji jest umiejętność bycia asertywnym. Osoby asertywne mają jasno sprecyzowany cel, potrafią kontrolować swoje emocje, nie ulegają manipulacjom i presji emocjonalnej innych osób, otwarcie wyrażają swoje myśli, uczucia, przekonania. Dowiedz się, jak rozwijać tę cechę.

  Jakie cechy musi mieć sprawny dyrektor

Jakie cechy musi mieć sprawny dyrektor

Coraz częściej w serwisach z ogłoszeniami o pracę do kierowania placówką medyczną poszukiwani są sprawni menedżerowie z szerokim doświadczeniem biznesowym, a nie przede wszystkim osoby z doświadczeniem w branży i wywodzące się ze środowiska medycznego, jak to często bywało jeszcze kilka lat temu. Sprawdź, jakie kompetencje powinien mieć zarządzający.