Akademia Menedżera 96: Przywództwo w czasie kryzysu – wskazówki dla lidera

Placówki medyczne i ich liderzy mają do odegrania wyjątkową rolę w pomaganiu społecznościom i osobom fizycznym zarówno podczas kryzysu, jakiego doświadczamy w związku z wojną w Ukrainie, jak i podczas wychodzenia z niego. W takich sytuacjach oczy wszystkich pracowników są skupione na nich. Jak być dobrym przywódcą, mając przed sobą takie wyzwanie?

Akademia Menedżera 95: Doskonalenie zawodowe lekarzy – najnowsze zmiany

Od 1 marca 2022 r. obowiązują nowe przepisy w sprawie doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów. Sprawdź, jaka jest rola kierownika w doskonaleniu zawodowym, który zatrudnia lekarzy. Czy lekarz sam odpowiada za zdobycie odpowiedniej punktacji, czy otrzyma powiadomienie, gdy nie zrealizuje tego obowiązku?

Akademia Menedżera 94: ISO 26000 a zrównoważony rozwój

Norma ISO 26000 skupia się przede wszystkim na wpływie podejmowanych przez organizacje, w tym placówki medyczne, decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko. Funkcjonowanie placówki w myśl normy ISO 26000 to funkcjonowanie przejrzyste, transparentne i etyczne. Dowiedz się, co możesz zyskać, podejmując takie działania.

Akademia Menedżera 93: Jak stworzyć wydajny zespół projektowy

Wydajne, dobrze zorganizowane zespoły projektowe odgrywają ważną rolę w sukcesach współczesnych organizacji. Ponieważ technologie cyfrowe zmieniają środowisko pracy, budowanie wydajnych zespołów ma coraz większe znaczenie również dla placówek medycznych. Dowiedz się, jak je tworzyć i rozwijać ich efektywność.

Akademia Menedżera 92: Jak wykorzystać standardy dobrego dialogu

Dobra rozmowa wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Zarządzający placówkami medycznymi wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.

Akademia Menedżera 91: Jak wspomóc dobrostan personelu

W czasie zmian związanych z pandemicznymi ograniczeniami praca większości z nas jest coraz bardziej stresująca. Wypaleni są nie tylko lekarze, pielęgniarki czy ratownicy medyczni, lecz także kadra administracyjna, która pracuje w trybie hybrydowym. Sprawdź, co wspomoże taką sytuację?

Akademia Menedżera 90: Jak zadbać o zdrowie psychiczne medyków

Od wielu lat coraz dobitniej mówi się o przepracowaniu, nienormatywnym czasie pracy personelu medycznego, szczególnie w szpitalach publicznych, stylu życia niemającym nic wspólnego z work-life balance. Jak zadbać o zdrowie psychiczne medyków?

Akademia Menedżera 89: Stres w pracy a ocena ryzyka zawodowego

Niemal każdy pracownik ochrony zdrowia doświadcza stresu w pracy. To zagadnienie jeszcze bardziej zyskuje na aktualności w czasie pandemii COVID-19. Sprawdź, jak przeprowadzić ocenę ryzyka zawodowego pod kątem czynników stresogennych.

Akademia Menedżera 88: Kolejna fala pandemii – jak się przygotować

COVID-19 jesienią lub zimą to konieczność wyciągnięcia wniosków z poprzednich, a przede wszystkim ostatniej, wiosennej fali, aby bardziej strategicznie zaplanować potencjalne kolejne ograniczenia pandemiczne. Sprawdź, jakie działania możesz podjąć, aby sprawnie przygotować placówkę medyczną do ewentualnej czwartej fali pandemii.

Akademia Menedżera 87: Jak budować relacje na LinkedInie

Kompletny i dokładny profil LinkedIn jest absolutną koniecznością, ponieważ jest to pierwsze miejsce, w którym Twoi pracownicy, klienci oraz potencjalni inwestorzy szukają informacji o Tobie. Sprawdź, co możesz zrobić, gdy chcesz wykorzystać ten potencjał w rozwoju przychodni bądź praktyki lekarskiej.