Akademia Menedżera 86: Jak wesprzeć zdrowie psychiczne pracowników

Czas pandemii pokazał, że poziom zmęczenia, stresu i wypalenia może być jeszcze większy i znacznie bardziej dotkliwy. Może prowadzić nie tylko do bezsenności, lecz także do depresji i konieczności korzystania z pomocy psychiatrycznej. Sprawdź, co może zrobić pracodawca, aby wesprzeć zdrowie psychiczne pracowników.

Akademia Menedżera 85: Jak budować markę placówki w Internecie

W mediach społecznościowych pracownicy mają łącznie 10-krotnie więcej kontaktów socjalnych niż marki pracodawców, co jest potencjałem do wykorzystania współpracujących fachowców jako swego rodzaju „adwokatów” marki czy jej „ambasadorów”. Sprawdź, jak zaangażować pracowników w budowanie renomy.

Akademia Menedżera 84: Jakie umiejętności musi rozwijać menedżer

Nie tylko kadra zarządzająca dużymi placówkami medycznymi, lecz także lekarze prowadzący swoje gabinety mają rozmaite wyzwania na obecnym etapie pandemii. W jakim kierunku powinno zmierzać rozwijanie kompetencji menedżera?

Akademia Menedżera 83: Co placówki medyczne mogą zrobić dla ekologii

O koncepcji zrównoważonego rozwoju (ZR) mówi się ostatnio w dwóch wymiarach – jako o działaniach proekologicznych oraz o temacie, który w obliczu pandemii koronawirusa zszedł na dalszy plan. Czy jednak faktycznie problemy ekologiczne i lokalne mogą stać się drugoplanowe? Albo czy sama idea ZR dotyczy głównie największych szpitali w regionie? Niekoniecznie.

Akademia Menedżera 82: Jak świadomie przestrzegać praw pacjentów

Z obsługą pacjentów jest tak, jak z edukacją zdrowotną. Teoretycznie wiadomo, jakie są zasady i przepisy (chociaż nie zawsze to oczywiste dla wszystkich pracowników), ale ich stosowanie w praktyce wciąż kuleje, i to na każdym etapie leczenia. Sprawdź, jak można lepiej i świadomiej przestrzegać praw pacjentów.

Akademia Menedżera 81: Jak rozwiązać konflikt z trudnym pacjentem

Sytuacje, przez które rodzą się poważne konflikty między pacjentami a personelem medycznym, te najbardziej emocjonalne, dotyczą zachowania lekarza czy pielęgniarki, a nie ich kompetencji, których przecież pacjenci nie są w stanie ocenić. Co może pomóc w rozwiązaniu konfliktu z pacjentem?

Akademia Menedżera 80: Jak rozwiązywać konflikty w zespole

Nie ma takiej organizacji i takiej grupy zawodowej, gdzie wszyscy zawsze są jednomyślni, mają takie samo zdanie, te same priorytety, zgodnie podejmują decyzje i są podobnie zmotywowani. Jaka jest rola szefa w zapobieganiu problemom w zespole?

Akademia Menedżera 79: Strategie – co jest ważne w czasach pandemii

Po ciężkim 2020 roku, gdy wiele placówek zamroziło działalność na kilka miesięcy, a ogrom wciąż działa w bardzo ograniczonym wymiarze, kadra zarządzająca często z wielkimi pokładami nadziei wchodzi w ten nowy rok, licząc nie tylko na poprawę wskaźników finansowych, lecz także na powrót do planowania, myślenia perspektywicznego, innego niż codzienne wiązanie końca z końcem. Jak się do tego przygotować?

Akademia Menedżera 78: Wywiad z pacjentem – co pomoże w komunikacji

Relacja lekarz – pacjent nazywana jest komunikacją kliniczną. Rozmowa z osobą chorą, z dolegliwościami fizycznymi, często w nie najlepszym stanie psychicznym czy też obawiającą się o swoje zdrowie to kontekst, który wpływa na przebieg wywiadu. Co zrobić, aby pacjent nie ukrywał informacji?

Akademia Menedżera 77: Jak wspomóc pracownika w rozwoju

Gdy w placówce medycznej pojawia się temat rozwoju (nie tylko twardych kompetencji, niezbędnych na teraz), takie inicjatywy i decyzje podejmuje szef danej osoby bądź dział HR. Nierzadko jednak jest to decyzja wspólna i poparta analizą oraz dyskusją co do zasadności terminu, osoby, oferty szkoleniowej itd. Jak się angażować w rozwój pracownika?