Akademia Menedżera 56: Marka placówki – jak ją zmierzyć

Właściciele centrów medycznych, kadra zarządzająca wciąż postrzegają swoje placówki przez pryzmat oferty usługowej – lekarskiej i diagnostycznej, czyli portfolio, oraz renomy lekarzy. Rzadko dominuje postrzeganie działalności leczniczej przez pryzmat marki placówki. A to właśnie marka (brand) jest tym, co stanowi o sile podmiotu medycznego. Jak o nią dbać?

Akademia Menedżera 55: Czy marketing szeptany się opłaca

Działania marketingu szeptanego powinny być prowadzone w sposób etyczny. Nie ma tu miejsca na szkalowanie konkurencji, czy przekazywanie kłamliwych informacji. Ale pisanie o firmie w samych superlatywach również wzbudza podejrzenia czujnych internautów. Jak zatem je prowadzić?

Akademia Menedżera 54: Jak zwiększyć skuteczność działań digitalowych

Narzędzia digital pozwalają na szczegółową kontrolę danych, ruchu wewnętrznego i z zewnątrz, korelacji z mediami społecznościowymi, sprawdzania efektywności reklam itp. Wszystkie działania online są bowiem mierzalne i łatwo sprawdzić, co najbardziej interesuje pacjentów. Sprawdź, jak w pełni korzystać z potencjału tych narzędzi.

Akademia Menedżera 53: Jak mierzyć efektywność działań online

Coraz więcej klinik, szpitali czy przychodni korzysta z usług ekspertów w zakresie komunikacji, rozwoju, analiz rynkowych czy strategii, ale także zatrudnia specjalistów ds. marketingu. Na co zwrócić uwagę, podejmując takie działania?

Akademia Menedżera 52: Jak zarządzać portfolio usługowym w placówce

Planując rozwój placówki niejednokrotnie myślisz o nowej strategii. Często pierwsze decyzje dotyczą inwestycji w infrastrukturę, technologie, działania komunikacyjne i wizerunkowe. Jednak niekoniecznie analizujesz dotychczasową ofertę, jej zasadność, atrakcyjność i wartość na rynku. Dowiedz się, dlaczego warto od tego zacząć.

Akademia Menedżera 51: Jak zarządzać doświadczeniem pacjentów

Rolą kierownika jest zadbanie o to, aby wszyscy członkowie zespołu rozumieli, że pacjent jest najistotniejszy. Jak to osiągnąć, aby zamiast rywalizacji między pracownikami, koncentracji na hierarchii w strukturze organizacyjnej, wszyscy wspólnie pracowali nad marką placówki medycznej?

Akademia Menedżera 50: Menedżerze, jak postrzegasz swoją pracę

Bez względu na to, jakie masz doświadczenia zawodowe i ile lat przepracowałeś w danej placówce i poza nią, zdarza się, że o swojej pracy myślisz w kategoriach znużenia, obciążenia obowiązkami, tego, co musisz, a nie chcesz. Co możesz zrobić, aby podchodzić do pracy z poczuciem misji i zarażać entuzjazmem innych?

Akademia Menedżera 49: Jak panować nad emocjami w zarządzaniu

Rozwinięta inteligencja emocjonalna jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu. Wywieranie presji na ludzi, wymuszanie zachowań i krzyk czy krytyka nie sprawdzają się. Jak zdobywać zaufanie i pożądaną pozycję w oczach pracowników?

Akademia Menedżera 48: Dlaczego rozwijać inteligencję emocjonalną

Wybuchowy szef czy szefowa, nie panujący nad tym, co i jak mówi, nieprzewidywalny i o zmiennych nastrojach - to zmora pracowników w niejednej firmie. Bywa to także problemem szefa, gdy np. najzdolniejsza osoba w zespole nie panuje nad emocjami i jest przez to trudna we współpracy. W czym może pomóc praca nad inteligencją emocjonalną?

Akademia Menedżera 47: Jak rozwiązywać konflikty w placówce

Nie zawsze istnieje możliwość zrealizowania jednocześnie interesów obu stron, gdy każda z nich forsuje swoje rozwiązania. Nie zawsze sytuacje konfliktu mają podłoże merytoryczne – czasem po prostu konfrontacja biznesowa nie ma zbyt wiele wspólnego z racjonalnym argumentowaniem, bardziej ze ścieraniem się emocji. Jaką postawę możemy przyjąć w sytuacji konfliktowej?