Akademia Menedżera 46: Nieodwołane wizyty – jak edukować pacjentów

Nie tylko publiczne placówki medyczne, ale i te prywatne borykają się z powszechnym problemem niezrealizowanych wizyt pacjentów, którzy ich nie odwołali. To spory mankament organizacyjny dla placówki medycznej, ale i frustracja dla innych pacjentów, którzy na wizytę u lekarza muszą czekać dłużej, gdy grafik specjalisty jest wypełniony do cna. Sprawdź, jak sobie radzić z tym problemem.

Akademia Menedżera 45: Jak skutecznie motywować pracowników 

Kiedy pacjent zgłasza się do kliniki, uruchamia się procedura i zestaw działań mających na celu usunięcie choroby. To tylko wierzchołek góry lodowej. Prawdziwym sukcesem jest zdiagnozowanie przyczyny problemu i rozwiązanie go w zarodku. Nie inaczej jest, gdy choroba toczy się w samym środku placówki medycznej. Poznaj korzyści z zarządzania przez motywację, co usprawni budowanie zespołu.

Akademia Menedżera 44: Czy możesz się reklamować jako „najlepszy”

„Najlepsi specjaliści”, „najnowsze zabiegi”, „najbardziej zaawansowana technologicznie przychodnia”, „Nr 1 w Polsce”, „najwyższa skuteczność leczenia” - to określenia chętnie wykorzystywane przez placówki medyczne. Sprawdź, w jaki sposób zgodnie z prawem możesz informować o swoich usługach.

Akademia Menedżera 43: Jak budować komunikację z pacjentami

Gdy komunikacja mobilna jest chlebem powszednim, a media społecznościowe oczywistością, wciąż są takie placówki medyczne, gdzie prowadzenie działań promocyjnych i informacyjnych jest trudne i właściwie nie ma pomysłu, jak zmienić taką sytuację. Sprawdź, co możesz zyskać, podejmując działania marketingowe i public relations. 

Akademia Menedżera 42: Jak edukować o zdrowiu

Od lat placówki medyczne, dietetycy, fizjoterapeuci czy trenerzy personalni wykorzystują edukowanie o zdrowiu do tworzenia i wzmacniania wizerunku swojej marki usługowej. Sprawdź, jak uczynić z tego atut placówki.

Akademia Menedżera 41: Jak zdobyć lojalnych pacjentów - 5 wskazówek

To nie wykształcenie menedżera, specjalistyczne umiejętności, fachowa wiedza czy wyposażenie gabinetu/placówki wpływają na lojalność pacjentów. Co najwyżej wspierają wizerunek, który może wspomóc budowanie relacji. W istocie to tzw. miękkie kompetencje zapewniają Ci wiernych pacjentów, bo to one tworzą wartość dodaną do Twoich usług. Sprawdź, jak je rozwijać.

Akademia Menedżera 40: Jakie cechy musi mieć sprawny dyrektor

Coraz częściej w serwisach z ogłoszeniami o pracę do kierowania placówką medyczną poszukiwani są sprawni menedżerowie z szerokim doświadczeniem biznesowym, a nie przede wszystkim osoby z doświadczeniem w branży i wywodzące się ze środowiska medycznego, jak to często bywało jeszcze kilka lat temu. Sprawdź, jakie kompetencje powinien mieć zarządzający.

Akademia Menedżera 39: Jak zdiagnozować sytuację w placówce

Żeby coś skutecznie zmienić w placówce medycznej na lepsze, konieczna jest diagnoza stanu wyjściowego – ex post, która pozwoli Ci wyciągnąć wnioski, co wymaga naprawy, z czego lepiej zrezygnować, a na co postawić. Dowiedz się, jak ją przeprowadzić i na co zwrócić szczególną uwagę.

Akademia Menedżera 38: Dobry program promocji zdrowia – czyli jaki

Nie wszystkie programy z zakresu promocji zdrowia są skuteczne, nie wszystkie spełniają standardy wysokiej jakości, a co za tym idzie, nie przyczyniają się np. do rozwoju marki placówki. Z jakich elementów powinien być zbudowany dobry program? Czy warto angażować swoje siły i środki w programy wertykalne, czy raczej horyzontalne?

Akademia Menedżera 37: Jak mądrze chwalić pracowników w placówce 

Odpowiednio skonstruowana i przedstawiona pozytywna informacja zwrotna może zdecydować o tym, jak będzie wyglądał Twój zespół. Czy wartościowy dla placówki medycznej lekarz odejdzie, bo będzie czuł się niedoceniony bądź niesłusznie niekompetentny? Czy w zespole będzie panowała atmosfera rywalizacji, czy raczej współdziałania? Dowiedz się, jak zatrzymać najlepszych fachowców.